maybritt95 Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Hei dere! Jeg må skifte hjullageret på bmwen min. Hvilke verktøy skal jeg da investere i? Er det vanskelig å skifte? Jeg skrudde av hjulet idag, og prøvde å løsne den store bolten, som holder skiven på plass. Den var godt rustet fast. Er det noe jeg kan gjøre for at jeg ikke runder bolten, og får den lett av? Hilsen May Britt Takker for svar!
AndreTheGiant Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Foran eller bak? Grei skuring fremme, bak er det verre. Den store mutteren holder ikke skiva. Det er det en liten settskru som gjør. Er også et låseblekk rundt den store mutteren som burde fjernes før du prøver å skru den av.
maybritt95 Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 Det er bak jeg skal skifte. Må jeg skru av kalipperen og hele pakka?
JonasFB Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Dette er en ganske krevende jobb, og ja du trenger å ta av hele pakka. Ikke noe jeg hadde gått løs på om du ikke aner hva du driver med. Hjullageret trenger du spesialverktøy til. Er masse DIYs på youtube som er greie som veiledning. e46 wheel bearing removal - eks
Lars89 Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Hvis du må handle alt av verktøy spørs det om det ikke er billigere å sette det bort. Fordel å ha skrudd litt før også. Men er absolutt gjennomførbart med rett verktøy. Her er en fin DIY på Youtube:
AndreTheGiant Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Basert på spørsmålene du stiller så tror jeg du burde sette bort denne jobben. Koster ca 3000-3500 med deler på et uavhengig verksted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå