mathisen Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Hei håper noen kan hjelpe meg litt. Min 523 E39 vil ikke starte. Alt virker normalt helt til jeg skal vri nøkkelen det siste hakket, slik at den skal starte. Da skjer det ingen verdens ting. Når den er tom for strøm hører man klikk men nå er det ikke antydning til noe som helst. Er det noen av dere som kan ha en mening om hva det kan være?
mathisen Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 Hvis det var noen sikringer. Ville jeg da fått på tenningen i det hele tatt?
krizz95 Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 kan vel være sikring eller relee til startmotor?
mathisen Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 Har vært ute å leitet men fant ingen sikringer som ødelagt. Men kan jo være flere sikringsbokser jeg ikke fant da. Noen som vet hvor alle er hen?
mathisen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Skrevet Februar 28, 2013 Fikk beskjed fra verkstedet idag at det var en girvelger bryter som var gåen. Så da blir den nok i orden igjen.
Jokkke Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Gjorde dette at den ble tappet for strøm? Har en 523ia jeg og, og merker at den tapper seg for strøm. Men girvelgeren funker utmerket.. Kan egentlig ikke finne ut hva feilen er, tror du en diagnose hadde hjulpet? Har også byttet viftemotstanden som er et kjent problem på E39, men den sluttet ikke å tappe strøm.
LK Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Er nok bare startsperra som slår inn når bryteren til girvelger ikke virker. Ofte er det deffekt diodebru i dynamo som gjør at den tapper eg for strøm.
Haaviken Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Er nok bare startsperra som slår inn når bryteren til girvelger ikke virker.Ofte er det deffekt diodebru i dynamo som gjør at den tapper eg for strøm. Vist denne diodebrua er gåen, vil du da få rødt varsellys i panelet av eit batteri ? dette skjer hos meg men veit ikkje kor feilen liggen, den tapper seg for strøm vist den står lenge ( 1veka + ) uten å bli brukt. Takk for eventuelle svar !
LK Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Nei,det tror jeg ikke. Når denne er delvis ødelagt vil dynamoen lade som normalt når motoren er igang,men strømmen gå tilbake og tappe batteriet. Men på E39 er det vel flere ting som kan tappe strøm,som som bakstykket på tenningslås,viftemotstand osv.
Jokkke Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Fins det noe symptomer på at bakstykket på tenningslåsen må skiftes? Eller er det bare å skifte det å håpe på at feilen er vekke?
LK Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Ja,mange får elektriske feil inne i bilen blant annet. Les litt her: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... C3%A5s+e39
Jokkke Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Får prøve å bytte den da Var ikke vanskelige jobben. Men har ingen av de symptomene..
LK Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 En måte å finne ut av strømtap på er å koble til et multimeter innstilt på amp ved batteriet,og så nappe ut en og en sikring til multimeter gjør utslag.
bjalle Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 Typisk feil når solenoiden på starteren er gåen,alt virker når du setter på tenning men ingen reaksjon når du skal starte.brukte mange timer på min egen bil før jeg fant feilen,byttet batteri først,så kontakt bak tenningslås,sjekket starteren og så hele solenoiden var morken,byttet starter så var alt ok igjen,men hvis det var giveren til girvelger så slapp du billig unna,prøv å starte med giret i nøytral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå