Gå til innhold

E39 starter ikke. Ikke tom for strøm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei håper noen kan hjelpe meg litt.

Min 523 E39 vil ikke starte. Alt virker normalt helt til jeg skal vri nøkkelen det siste hakket, slik at den skal starte. Da skjer det ingen verdens ting.

Når den er tom for strøm hører man klikk men nå er det ikke antydning til noe som helst.

Er det noen av dere som kan ha en mening om hva det kan være?

Skrevet

Gjorde dette at den ble tappet for strøm?

Har en 523ia jeg og, og merker at den tapper seg for strøm. Men girvelgeren funker utmerket..

Kan egentlig ikke finne ut hva feilen er, tror du en diagnose hadde hjulpet?

Har også byttet viftemotstanden som er et kjent problem på E39, men den sluttet ikke å tappe strøm.

Skrevet

Er nok bare startsperra som slår inn når bryteren til girvelger ikke virker.

Ofte er det deffekt diodebru i dynamo som gjør at den tapper eg for strøm.

Skrevet
Er nok bare startsperra som slår inn når bryteren til girvelger ikke virker.

Ofte er det deffekt diodebru i dynamo som gjør at den tapper eg for strøm.

Vist denne diodebrua er gåen, vil du da få rødt varsellys i panelet av eit batteri ? dette skjer hos meg men veit ikkje kor feilen liggen, den tapper seg for strøm vist den står lenge ( 1veka + ) uten å bli brukt. Takk for eventuelle svar ! :D

Skrevet

Nei,det tror jeg ikke.

Når denne er delvis ødelagt vil dynamoen lade som normalt når motoren er igang,men strømmen gå tilbake og tappe batteriet.

Men på E39 er det vel flere ting som kan tappe strøm,som som bakstykket på tenningslås,viftemotstand osv.

Skrevet

Fins det noe symptomer på at bakstykket på tenningslåsen må skiftes? Eller er det bare å skifte det å håpe på at feilen er vekke? :P

Skrevet

En måte å finne ut av strømtap på er å koble til et multimeter innstilt på amp ved batteriet,og så nappe ut en og en sikring til multimeter gjør utslag.

Skrevet

Typisk feil når solenoiden på starteren er gåen,alt virker når du setter på tenning men ingen reaksjon når du skal starte.brukte mange timer på min egen bil før jeg fant feilen,byttet batteri først,så kontakt bak tenningslås,sjekket starteren og så hele solenoiden var morken,byttet starter så var alt ok igjen,men hvis det var giveren til girvelger så slapp du billig unna,prøv å starte med giret i nøytral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...