bloobay Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Jeg har i dag fått utført en clutch skift på bilen min. Etter dette er det oppstått noen problemer. For det første starter ikke bilen like lett. I tillegg er det en vibrasjon når bilen står i fri og jeg gir litt gass. Vibrasjonen er på laveste turtall og går over ved høyere turtall. Når jeg gir på kjennes det ikke ut som bilen drar jevnt, den føles litt "slappere" og drar ikke gjevnt etter 3-4000 omdreininger. Noen som vet hva dette kan være? Kan clutchen være montert feil?
bloobay Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Skrevet Februar 28, 2013 Ta kontakt med de som har gjort jobben da ? Det skal jeg jo selvfølgelig gjøre! men fyren har aldri skiftet clutch på denne bilen før. Tenkte jeg skulle høre om noen hadde noe erfaring med tilsvarende og har en løsning...
hao Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Her er det muligens to forskjellige ting. Hvis vibrasjon kommer fra clutch så er det antagelig svinghjulet som er gåent eller holder på å ryke Hvorfor skiftet du clutch? Alt dette kan også stamme fra at motor ikke går slik den skal. Vet ikke hvor mye du skjønner deg på det ? Greier du å skjelne det ene fra det andre ?
bloobay Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 Er nok ikke clutchen da den virker helt fin. Svinghjulet så helt greit ut da kassa var ute og mekaniker friskmeldte denne. Skiftet fordi clutchen begynte å slure. Hadde det vært vibrasjon fra clutchen ville vel den vibrert ved gasspådrag? Etter litt mer testing er vibrasjonen jeg beskrev pga at motoren kveles. Virker heller som det er en elektrisk feil. Muligens en sensor som har tatt kvelden. Misstenkte er veivakselsensor da denne sitter i nærheten av svinghjulet og muligens noen ledninger eller liknende som er kommet i klem mens kassa ble demontert eller montert igjen. Eller så kan det være en vacum slange eller noe som har detti av eller sprukket. Snakket med Schmiedmann Norge i dag og da jeg forklarte symptomene sa han kamakselsensor før jeg rakk å fullføre, men den sitter tross alt litt langt unna. Isåfall er det en tilfeldighet. Bikker heller mot veivakselsensor da. Forøvrig er det litt rart da motorlampe ikke lyser. Den burde vel slått ut på en defekt føler/brudd i ledninger. Men dette er hvertfall teoriene mine. Skal lese ut feilkode til uka så er jeg nok litt nærmere et svar da.
LarsBMW Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Motorlampe på eldre BMW er en vits. Lyser "aldri" den.
bloobay Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Du har tydelig peiling selv du. Få tilbakemelding da Diagnose tatt. Som ventet, feil på veivakselsensor. Kjøpt ny sensor og håper det løser saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå