kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Heisann! Ligger på ca 14v lading ved tomgang, er dette for lavt? Lurer på om batteriet er litt dårlig eller om orginal jord- og strømkabler er problemet. Har det noe for seg å legge nye jord- og strømkabel fra dynamo til batteriet? Er det mye jobb? Har lest noe om at nyere bmw har 0 gauge kabler der orginalt og trenger ikke oppgradering. Gjelder det min bil? Mulig jeg rett og slett må skifte batteri, for det hender at lys dimmer av og til. Har sånn passe stor stereo, med hertz komponentsett og coaxial baksett, alpine 4 kanaler forsterker, ground zero hydrogen 2x10" og helix competition spxl1000 monoblokk. Bilen: bmw e46 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmolberg Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 14v er normalt. Ingen grunn til bekymring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Den ligger ikke helt stabilt, varierer fra 13.8-14v ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Men hva sier du med tanke på dimming av lys da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmolberg Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Spenninga vil alltid variere litt, den varierer i takt med temp og turtall. Dimming av lys kan komme av for tynne kabler. Prøv å bruk tykkere kabel til forsterker evnt oppgrader jordingskabelen. Meeeener å huske e46 har orginalt 35 eller 50mm2 lagt opp bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Strømkabel og jordingskabler til forsterkere er av tykk dimensjon, så det er nok ikke problemet. Har e46 50mm2 lagt opp bak så er det vell ikke noe vits å skifte ut de? Kanskje jeg burde skifte jordingskabel fra dynamo til chassiet. Usikker på hva som er der orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Alle bmw har minimum 53mm +kabel. Om noen av kablene trenger oppgradering så er det jord fra motor til chassi og chassi til batteri. Men vil heller tippe på at det er batteriet ditt som må oppgraderes om du skal fjerne dimmingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Ok, virker som batteriet mitt ikke vil fullade seg skikkelig. Kan ikke spille mye uten motor i gang før jeg får problemer med å starte bilen igjen. Kanskje jeg burde satse på en billader eventuelt ett ekstra batteri i tillegg til det jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Hvor gammelt er batteriet ditt og hva type? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Er litt usikker på hvor gammelt det er, har hatt bilen i litt over 2 år. For alt jeg vet kan det være et orginalt standard batteri fra bmw. Batteriet er helt grått av farge og 75 amh. Usikker på hvilket type batteri det er, muligens gelebatteri eller syrebatteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Det virker som et orginalt batteri, men kan jeg ikke paralell koble med et AGM batteri for mer strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Det er egentlig ikke lurt å blande batterityper. Så ville først ha byttet det du har til ett AGM sjansene er store for at dimmingen forsvinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Dette er jo en verdig erstatning, så får man heller legge til flere etterhvert når man trenger det Jo større jo bedre, spørs jo på budsjett. Men tross få Ah, så klarer jo et AGM-batteri å starte bilen selvom det er nesten helt tomt, i motsetning til et bly-batteri som må ha igjen opptil 80% for å klare å starte en bil. http://www.judysbilstereo.no/batterier/odyssey-pc1500dt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 1700 batteri passer bedre i bmw.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 1700 batteri passer bedre i bmw.. Da blandet jeg sammen, visste det var et av dem som passet bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå