Gå til innhold

e39 m52 SV. hvit olje påfyllingslokk. compresjon 6x14

bmw_roadkill
 Share

Anbefalte innlegg

det er helt opplagt no galt me motorn.

men greia er at kompresjon er like jevn på alle 6 sylyndere +- 14,men olje påfyllings lukket får hvit olje på seg etter litt tomgangskjøring.

utluftinga av radiatorn funker greit til bilen er ordentlig go og varm..

da bagynner det frese mer og mer luft ut av lufteskruen. i likhet med en bil som koker,.

men tempen inni bilen er fin

sprekk i topp og blåst topppakkning har vel samme symptoner ??

er det noen som har vert borti jevn komp . men alikavell fått trykk i kjølesystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være så mye kondens da? peilepinnen er fin,og uten hvit slam.

bilen er avskiltet så har ikke fått kjørt den så mye, skal vel ganske mye vann til for at det skal synes på peilepinnen,. men med litt kondens så skal vel det forsvinne ganske kjapt igjen ?

hvis man skrur ut lufte skruen og lar bilen stå å gå lenge, så skal det vel ikke sprute ut derfra som om bilen koker?

som på min andre e34 så bare sildrer det pent ut me vann når all luft er ute?...

men at kompen var jevn 14 overaska meg , forventa og se 1 syl på 8-9.

kan legge til at det ikke kommer varme i kupen heller,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke varme inn i kupeen sirkulerer jo vannet ditt ikke riktig. Kan være nok at du lufter systemet skikkelig tenker jeg.

Hadde slik hvit guffe på min E46 og etter mye småkjøring i kulda. Gikk bort etter litt varm kjrøing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvis det skulle vise seg at det bare er kondens,så er det gull..

det vil sprute litt v lufting, men aldri vertborti at det spruter så jævli. virker som om det bare bygger seg opp mer og mer trykk.. tilslutt freser det så jævli at det treffer panseret som står åpen.. rene vulkan utbruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke varme inn i kupeen sirkulerer jo vannet ditt ikke riktig. Kan være nok at du lufter systemet skikkelig tenker jeg.

Hadde slik hvit guffe på min E46 og etter mye småkjøring i kulda. Gikk bort etter litt varm kjrøing :)

ja mulig. . e39 har vel en sirkulasjons motor + noen varmeventiler, som kan gå istykker.og da vil det blåse kaldt ++ at det er noen andre ting som kan gi kald luft... men er ny vannpumpe på den. og termostaten virker til å åpne seg normalt, eller så ville det vel ikke kommet no vann ut av lufte skruen..? +begge slangene inn og ut av temostathuset blir varme.

jevn komp på motorn som jeg ikkke skjønner. skulle jo hatt en dupp i komp på en sylynder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...