Gå til innhold

83 modell 518(i) vurderes solgt. SOLGT!


mOMOe
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lufte et evt salg av en e28 518(i) jeg har stående.

Bilen er en 83 modell, så kan registreres som veteran.

Bilen er sort blank, og har ikke takluke.

Siden den ikke har takluke, så har den heller ingen rust i kanaler.

Jeg tør påstå at denne bilen er 99% rustfri, uten å være restaturert.

Eneste rusten jeg vet om på den er en flekk (mest sannsynlig etter steinsprut) midt på nedre del av venstre forskjerm. Flekken er ca 2x2cm.

Ellers er hjulbuer, falser i bunn av kanaler osv helt fine.

Bilen har stått i noen år, men virket helt tight og fin ved tauing for ikke så lenge siden. Bremser, dempere osv virket også helt fine.

Følger med komplett, og strøkent m-tech stoff interiør til den, samt alle andre deler som trengs for å få den tilbake i fungerende originalstand.

Følger også med 7stk 15" mim felger til bilen i varierende stand (tror de fleste er hele og greie).

Minuset er at det må en liten innsats til for å få denne kjørbar.

For endel år tilbake da jeg kjøpte bilen, var planen med denne å få den kjørbar, med injectionmotor og turbo i en fei. Jeg gjorde dengang endel ting med den jeg angrer på idag, da jeg har innsett at denne fortjener virkelig et langt og lykkelig liv i originalstand.

Ting som ble gjort, og som bør tilbakestilles er:

-Sveisa diffen (har byttediff liggende)

-Lagt opp for tynt bensin returløp (må byttes)

-Laget bryterpanel i midtkonsoll (må fjernes + legge opp strøm til bensinpumpe på en skikkelig måte)

-Motor delvis bygget om for turbokonvertering (har byttemotor, siden det er enklest)

-Montert intercooler i front (fjernes)

-Kuttet istykker frontfanger for tur retur IC (må byttes)

-Bensinpumpe montert i bagasjerom (har original brakett med pumpe og filter liggende)

Jeg er per dags dato på jobb i nordsjøen, og har desverre ingen bilder tilgjengelig.

Planen var å fikse disse tingene selv, for så å ha bilen stående for søndagskjøring.

Men jeg har mange baller i luften, og kjenner jeg meg selv rett så skjer ikke det med det første.

Jeg velger derfor og annonsere den her, så får vi se hvordan det går.

Så kom med bud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å sette en pris på denne, men f.eks 10k så hadde jeg nok vurdert og selge.

Det er snakk om ca 2 arbeidsdager på denne for å få den tipp topp.

I registrert stand vil denne være verdt ca det tredobbelte, og kun øke i verdi i tiden fremmover.

Dette er min syvende e28, og ingen av mine tidligere eksemplarer har vært på langtnær like gode rustmessig.

Noe som desverre gjelder for de fleste e28'er :wink:

Jeg har en god del andre deler til e28 liggende også, som kan følge med uten tillegg i pris om kjøper er interessert.

Bl.a. komplette m535i bremser med nye skiver og klosser rundt om, m30b28 (må byttes toppakning og loddes noe i ledningsnett, men ellers god stand) +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...