eriksen76 Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Har en E46 (318D med 2L) og det rasler intenst når bilen står på tomgang skal bare ørlite gass til for at det blir borte. Lyden forsvinner når jeg holder fast eksos anlegget, ingen varmeskjold ser ut til å være løse/riste, tror lyden kommer fremme fra (har banket i katalysator, men hørte ikke stort) Noen som vet hvor problemet kan ligge? håper ikke katalysatoren er gåen Her er ett lite videosnitt av lyden: Prøvde å søke, men var noe tåkete å finne frem :S
larserso Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Hadde akkurat samme på en -04 320d en gang. Er såpass lenge siden at jeg husker ikke helt sikkert, men mener det var et flexrør omtrent rett under framsetene som måtte byttes. Edit: mener det var del 1 her, men husker ikke at den var så dyr... http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... 18/18_0322 Forhåpentlig noen med sikrere svar
Dkarlsen Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 løft opp bilen på 4 støtter eller løftebukk å start bilen å følg deg framover hvor lyden kommer fra. beveg eksosanlegget underveis å hør etter hvor å når det endrer seg, gjerne løsne katten å lyse inni å se om noge ligger å slenger. eller demontere mer osv kan være fester fra eksos til karroseriet som har løsnet i karroseriet f.eks. det kan være mye løye. men du får ta en skikkelig grundig sjekk
Dkarlsen Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 som larserso nevnte, så kan det f.eks være et flexirør. men jekk opp bilen å bruk tida å ta en god kontroll
eriksen76 Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Takker for svar har hatt bilen oppe på truck, men skal ta en skikkelig titt i morgen er helt klart under framsetet det kommer fra, hvor sitter det slike "flexirør"? kan det være noe fra katalysator og bak til eksosen blir synlig? "skøyten" fra katalysator til eksos ser også mistenksom ut når jeg rister
eriksen76 Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Skrevet Mars 9, 2013 Ulyden skjerpet seg litt etter hvert (faktisk etter vask av bilen) men det må vel byttes! Kan dette være lovende? noen som vet om det er komplett som på bildet? https://ssl.delti.com/cgi-bin/rkat.pl?d ... r_page=10& Takker for svar
kriss66 Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Har akkurat samme problem som deg! Høres ut som kuler/steiner som ligger å hopper! når den går på tomgang! Hadde bilen oppe i går for å undersøke! Høres ut som det kommer fra katten?
eriksen76 Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Skrevet Mars 9, 2013 Har akkurat samme problem som deg! Høres ut som kuler/steiner som ligger å hopper! når den går på tomgang! Hadde bilen oppe i går for å undersøke! Høres ut som det kommer fra katten? Høres likt ut ja det er enten katalysator eller flexirøret. Regner med jeg bare burde bytte hele greia i en smekk, sikkert ikke byttet før, snart gådd 200 000 Har du også en diesel?
kriss66 Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Har akkurat samme problem som deg! Høres ut som kuler/steiner som ligger å hopper! når den går på tomgang! Hadde bilen oppe i går for å undersøke! Høres ut som det kommer fra katten? Høres likt ut ja det er enten katalysator eller flexirøret. Regner med jeg bare burde bytte hele greia i en smekk, sikkert ikke byttet før, snart gådd 200 000 Har du også en diesel? Ja, er 520 Diesel for meg høres dette jævla rart ut...
Fisher Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Hadde samme på min 520d. Var feilmontert så eksos fra turbo til midt var justert feil. Det skulle være noen stag framme som ikke var der.. Da disse var tatt bort virket det som eskosen bare skliddem ere og mere ned. Så jeg også på at der det var lengst ned hadde tatt borti bakken. Bruk gs sine tegninger å se at alt er der.. Det er ofte veldig raskt å se når du løfter den på bukk og får over den
ChristerM Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Hadde noe raslelyder på min, og det viste seg å være et girkasse\eksos feste som var gåent !
kriss66 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Hadde bilen oppe på bukk, der jeg hørte det kom fra katalysator! Akkurat som steiner som hoppet... Samme problem har trådstarter også..
bmwmaxi Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Hvis det kommer fra katalysatoren er trikset og bore et lite hull. Og skru inn en lang karosseri/tre skrue. Det er nok til og holde den løse innmaten i ro.
larserso Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Hvis det kommer fra katalysatoren er trikset og bore et lite hull. Og skru inn en lang karosseri/tre skrue. Det er nok til og holde den løse innmaten i ro. Og hvordan er katalysatoren i funksjon da?
kriss66 Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Nysgjerrig jeg og! Fungerer den slik den skal osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå