Anderspr0 Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Hei. Har søkt litt, men finner bare innlegg av amatører som aldri har sett en lakkboks før. Tenkte å få frontfangeren lakkert, da denne eier nesten ikke lakk. Satt på kanten, den ble tidligere brukt for å rydde veien for vilt og snø. Har lakkert endel tidligere, bla. kåper til motorsykkel med store flater med ett godt resultat. Er dette overkommelig? Blir way better enn det er nå. Bruke lakk-boks eller kjøpe ett greit lakksett for kompressor? Synes det er litt drøyt med 3000,- for en frontfanger. Er M3 fanger, men ikke så altfor store flater.
Anderspr0 Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Tar opp denne igjen etter vårens rengjøring og bilens første vår hos meg. Den forrige eieren har tydeligvis klart å skjule en god del skjønnehetsfeil med klattlakkering, tusj og polering. Gikk nesten i sjokk og full depresjonangst da jeg rengjorde bilen for våren. Ellers er den grei i lakken. Er denne lakken enkel å skaffe? (Ved evt. noen lokale som lakkerer på fritiden?)
eilefsen Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Trenger nok mere en lakk for å få den fin du Her må du nok pusse, sparkle sår, grunne på nytt og legge ny lakk. Men kommer selvfølgelig an på hvilket resultat du vil ha... om 3000 kr inkluderer å få den helt strøken, så er ikke det akkuratt noen upris.
yngve_bmw Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Puss selv og kjøp lakksprøyte på biltema. Lakken får du på en lakkbutikk. Støtfangere er i grunn det minst viktige at er helt ship-shape når det kommer til inntrykket bilen gjør, så om man lakker selv og får litt støv i lakken er det ikke så farlig. Du kan eventuelt høre med et lakkverksted om de vil la deg gjøre forarbeidet selv, og bare spraye på, mot at de ikke tar ansvar for resultatet. Vil nesten tro det er enda billigere enn å kjøpe lakk og sprøyte i grunn. Men det er slett ikke alle som gjør det, så du må nok høre med en del steder før du finner en som gjør slikt. Forøvrig hjeper det jo å kjenne noen, eller kjenne noen som kjenner noen
Hollabaloo Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Trenger nok mere en lakk for å få den fin du Her må du nok pusse, sparkle sår, grunne på nytt og legge ny lakk. Men kommer selvfølgelig an på hvilket resultat du vil ha... om 3000 kr inkluderer å få den helt strøken, så er ikke det akkuratt noen upris. Hvis man kommer trampende inn på et lakkeringsverksted med en blunk ny original støtfanger (disse leveres vel ferdig grunnet) og fargeprøve, hva vil verkstedet ta for å spraye på korrekt farge + klarlakk?
Mr.Goodisland Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Trenger nok mere en lakk for å få den fin du Her må du nok pusse, sparkle sår, grunne på nytt og legge ny lakk. Men kommer selvfølgelig an på hvilket resultat du vil ha... om 3000 kr inkluderer å få den helt strøken, så er ikke det akkuratt noen upris. Hvis man kommer trampende inn på et lakkeringsverksted med en blunk ny original støtfanger (disse leveres vel ferdig grunnet) og fargeprøve, hva vil verkstedet ta for å spraye på korrekt farge + klarlakk? Jeg betalte 2500kr for dette. Men enkelte verksted skulle ha 4-6000kr.
Hollabaloo Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Jeg betalte 2500kr for dette. Men enkelte verksted skulle ha 4-6000kr. Var det kompispris/svart eller var det et verksted som gjorde alt etter boka?
Mattae Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 priser på lakk varierer ekstreemt etter mine erfaringer, sjekk mange plasser. skal lakkere div på bilen min og har fått priser fra 10-25k på samme jobben + moms.. ingenting av det svart. men 3000 er ikke galen pris. er ofte dyrt å lakkere en ting, lakkerer man flerne ting på en gang blir resten billigere da "man først er i gang", ble jeg fortalt av lakksjappene værtfall.
Thundercoil Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Det er også ofte sånn at lakkverkstedene som tar forsikringssaker er dyrere enn andre lakkverksteder. Ville tatt meg en ringerunde til lakkverkstedene i nærområdet og spurt etter pris. Eller kjøre rundt og vise fangeren og få priser. Mattae: Stemmer ofte det! Blander gjerne også litt for mye lakk for én ting, så i stedet for å sløse kan det svare seg å lakkere litt til.
eilefsen Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 lakken i seg selv er jo dyr... koster vel over 1000 kr literen(husker ikke helt, er 5-6 år siden jeg kjøpte sist), og i tillegg så kommer jo herder, tynner, klarlakk osv.... så det blir fort kostbart om man skal gjøre ting selv også...
Mattae Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Det er også ofte sånn at lakkverkstedene som tar forsikringssaker er dyrere enn andre lakkverksteder. Ville tatt meg en ringerunde til lakkverkstedene i nærområdet og spurt etter pris. Eller kjøre rundt og vise fangeren og få priser.Mattae: Stemmer ofte det! Blander gjerne også litt for mye lakk for én ting, så i stedet for å sløse kan det svare seg å lakkere litt til. alle jeg var hos spurte om jeg skulle ta på forsikring eller ikke regner med det er litt mer gaffelskriving ved forsikringssak, for da hadde jeg gitt faen i pris
NeonMuffler Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 3000,- er absolutt helt vanlig pris og ingen dårlig pris for ferdigstilling av den fangeren, for det er endel arbeid. når den også flasser sånn så er det ikke umulig at det blir mye mere flassing. ville prisa det til 3000 selv for den jobben.
Anderspr0 Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Spurte to i nærområdet, nr 1 sa 5000 for ferdig panser og frontfanger. Nr 2 sa 4000 ((Selfølgelig svarte priser det da)) Riktignok føler jeg ikke at fangeren er det viktigste, sålenge den matcher. Har hatt bilen siden august, og ikke lat så mye merke til det. Værre men kanten på panser. Uorginale lykter som er litt for høye, og skruer til m3 fangeren som er under panseråpningen har gnisset hull. Og deretter rustbobler (små) Mye stress å demontere panser å fanger? Skal vell være en nedre innerhjulbue mot fangeren? Ser rett inn i grøftlyktene bakdekkene
Mr.Goodisland Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Jeg betalte 2500kr for dette. Men enkelte verksted skulle ha 4-6000kr. Var det kompispris/svart eller var det et verksted som gjorde alt etter boka? Det var et verksted som gjorde alt etter boka, og gav meg et godt tilbud for at jeg skulle velge de. Det skal siest at dette er et verksted som lakker hver dag og derfor går lakkboksen hele dagen. Da vil det gå raskereå være rimligere enn et mindre verksted som må fyre opp lakkboksen bare for å lakke din del. Jeg spurte et annet verksted om hva de skulle ha for bare lakken. Det kom på 2500kr og da var valget ganske enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå