Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå satt på nye dører på bilen med el ruter framme, og alt fungerer av speil bryteren og sentral låsen å sånt, men finner ikke kontaktene i midkonsollen til vindus brytere. :shock: trudde dette var lagt opp i alle biler? Hvordan kobler jeg det opp når de mangler?

Skrevet

Utifra hva jeg har lest rundt om på forumet her så har jeg ikke funnet noen som ikke har de ledningene.. Mange med 88 - 91 som ettermonterer el heiser uten å måtte legge kabler til det.. Min er 93mod, så syns dette er jævlig rart :/

Skrevet

Du har antakeligvis ikke komfort-rele under baksetet. Kun biler som er levert med minst ett av utstyrene som blir styrt av dette releet har dét, og tilhørende ledninger originalt. F.eks el-vinduer, setevarme og el-takluke, tror jeg er utstyr som komfort-releet styrer, uten at jeg er sikker på det. Men det burde jo gå an å finne ut hvilke ledninger inn på bryteren til elvinduene som skal ha strøm/jord, og koble utenom dette. Tror du bare må begynne å lete etter et koblingsskjema for bryterne.

Det sorte er komfort-releet:

http://images.bimmers.no/files/qjycvwvpzomw3drv2u88.jpg

Skrevet

Tar meg en titt i morgen når det er lyst der ute :P skal jeg åpne den boksen som er under baksete på fører sia?

dørene kommer ifra delebilen min, så om det ikke er der, må jeg ta hele boksen og ledningsnettet å legge det over? Hva må til liksom? :P

delebilen er jo nesten komplett og en bil ferdig plukka ned, så har deler ifra 3 biler å jobbe med, så skal ha dette til å gå! :P

Skrevet

Jeg har komfort releet.. Er helt likt hos meg som på det bilde, utenom et par små ledninger..

Bilen var utstyrt med airbag, el takluke og kjørekomputer, så noe utstyr er jo originalt.. Men fikk bilen uten seter så om det var varme i setene vet jeg ikke..

kontaktene kan muligens være kappet vekk?

Skrevet

Har plukket ut kontaktene til vindusbryterne fra delebilen nå, og det gikk 2 plugger til hver sin bakdør og til den hvite kontakta i komfort releet.. Men det gikk ingen ledninger fra bryterne til framdørene.. Sitter her med hele ledningsnettet som bryterne sitter i men aner ikke hva jeg skal gjøre med framdørene når ledningene bare gikk til bakdørene o.O

Er dørene kobla sammen utenom det ledningsnettet? Er 2 plugger i b stolpa til dørene så lurer på om ikke de dørene er kobla sammen med den andre pluggen? o.O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...