Mariuse34 Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Er vel fort noen moduler som har gått, men håp er det vel? Har du latt den stå uten strøm og tørke? Lest feilkoder? Få bilen helt tørr iallefall før du prøver videre!
Marionette Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Er vell aldri en god ide å teste med vann i systemet, få det helt 100% tørt først, så ta det derifra.
Thewiz Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Det er vel ikke værre enn demontere interiøret, ta ut hele gulvteppe for så å ta det med innendørs. Tørk det i et varmt rom 2-3 dager. Når det gjelder elektronikk ville jeg demontert og brukt føner i maaange timer.
AndreasW Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 Den sto uten strøm når jeg kjørte tørk på den i dag. Sitter 2 moduler bak baksetene, disse var fuktige. Hvor sitter det moduler ellers? Noen i gulvet foran? Har ikke lest feilkoder enda men skal prøve det i morgen. Hvor mye skade er det ellers på bilen ? Har bulka panser, høyre framskjerm, høyre a-stolpe, høyre bakdør, høyre bakskjerm og knust frontrute, høyre hovedlykt og frontfanger pluss en del plastikk (luftekanaler, innerskjermer, deksel under motor osv)
Mariuse34 Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Lysmodulen sitter vel i fotbrønn høyre side. Ikke verdens verste ting å bytte da. Radioen i minion til mamma fikk vannskade på grunn av dårlig liming da ruta ble byttet. De tåler ikke så mye tror jeg. Men har du DSP etc? Da sitter vel forsterker i bagasjerommet? Hadde du kasko?
AndreasW Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 Lysmodulen sitter vel i fotbrønn høyre side. Ikke verdens verste ting å bytte da. Radioen i minion til mamma fikk vannskade på grunn av dårlig liming da ruta ble byttet. De tåler ikke så mye tror jeg. Men har du DSP etc? Da sitter vel forsterker i bagasjerommet? Hadde du kasko? Hvis lysmodulen sitter i fotbrønnen forklarer det en del Hva er DSP? Forsterker sitter i bagasjerommet ja, men på førersiden så tror den har berga. Har heldigvis full kasko, så venter bare på takstmann.
Mariuse34 Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Lysmodulen sitter der på e39 iallefall. Enkelt å skaffe brukt, må bare kodes! DSP har med anlegget å gjøre. Trodde kanskje det satt i bagasjerommet. Du tar utbetaling og fikser bilen selv eller?
AndreasW Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 Lysmodulen sitter der på e39 iallefall. Enkelt å skaffe brukt, må bare kodes! DSP har med anlegget å gjøre. Trodde kanskje det satt i bagasjerommet. Du tar utbetaling og fikser bilen selv eller? Ok. DSP er den høytallerknappen med grønt lys? I såfall har jeg den. Den ene modulen bak baksetet er vel til selve radioen. Er fortsatt usikker hvordan utfallet av dette blir, i verste fall blir bilen kondemnert av forsikringsselskapet og jeg får utbetalt en viss sum, og i beste fall får jeg beholde bilen og får utbetalt penger til å fikse den selv.
AndreasW Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Prøvde å scanne feilkoder i dag, men når jeg prøvde å scanne så fikk jeg opp feilmelding om at PC'n ikke fikk kontakt med LCM (Light Control Module). Så denne og alle andre moduler må nok byttes før jeg kan scanne bilen skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå