PenguiN- Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Ser litt på differensial til M3`n. http://www.ebay.com/itm/BMW-M3-CSL-Buil ... e4&vxp=mtr Hva betyr de valgene i annonsen ? "final drive of your choice: 3.15, 3.23, 3.46, 3.73, 3.62, 3.91." hva har jeg originalt ? hva får jeg ved å endre til "noe annet" ?
monssen91 Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Er vel utvekslingen.. med høyere utveksling blir det vel " mer aks" men kortere gir , og lavere blir da det motsatte. TROOOOR jeeeg er vel det samme som drev på sykkel! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
2000Touring Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Tallene skal jo egentlig være eksempelvis 1:3,15 - som vil si at forholdet mellom tenner på kronhjulet og pinjongen(forlengelsen av mellomakselen i diffen). For å få tallet 3,15 tar man antall tenner på krohjulet og deler på antall tenner på pinjongen(som typisk kan være rundt 11-13) I dette tilfelle tipper jeg at det er 41 tenner på kronhjulet og 13 tenner på pinjongen - dvs 41/13= 3,15. Videre betyr dette(1:3,15) at om pinjongen(mellomaksel) må gå 3,15 ganger rundt, før man får en runde på kronhjulet(som igjen vil si hjulet). Da blir det videre slik at høyere tall etter 1:, fører til at man oppnår max turtall raskere. Eller sagt på en annen måte: du vil få høyere turtall ved samme konstante fart dersom utvekslingstallet er høyere. Hva som skal være på din bil vet jeg ikke, men dette er i hvert fall teorien bak det hele. bmwmann24 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå