Gå til innhold

Små fjusking s50b32 hjelp!

Daniboy
 Share

Anbefalte innlegg

Har en s50b32 96mod motor som har gått fint hele tiden nå de siste mnd har den begynnt og fjuske litt før den blir varm(ikke når den er helt kald heller). Har sjekket pluggene og disse er pusset og strøkne da hjalp det noen uker så begynnte den igjen går reint ved pådrag men ikke rundt 1000-3000rpm da henger den litt på gassen og fjusker og homper litt av og til. Motoren har gått ca 140.000km og vanos er overhalt på ca 100.000km. Noen ideer hva det kan være? Setter pris på svar er et utrolig iriterrende problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene for meg sier VANOS, og at den er overhalt for 40.000km siden spiller ingenrolle for de orginale o-ringene går til helvete ganske fort. Men når du pussa pluggene og det hjalp, så er det vel bare å kjøpe nye plugger?

Ja, pluggene er dyre til desse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene for meg sier VANOS, og at den er overhalt for 40.000km siden spiller ingenrolle for de orginale o-ringene går til helvete ganske fort. Men når du pussa pluggene og det hjalp, så er det vel bare å kjøpe nye plugger?

Man hører jo det gaaanske godt om det er vanosen ? Da vil jo den kakle veldig på tomgang !

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører jo det gaaanske godt om det er vanosen ? Da vil jo den kakle veldig på tomgang !

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Det har du rett i, men en av symptomene er at den lugger veldig på lave turtall. At den ligger å nøler litt.

Man kan jo fort finne ut av det ved å bare plugge utav kontaktene til solenoidene på vanos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Vanos virker grei og tett og fin ikke noe ulyd fra selve vanos som jeg kan høre.. Har ikke byttet plugger enda men virker som den lugger en periode før olja får temperatur. Var ute og kjørte en lang tur idag og da virka den helt fin når den var varm og dro bra og gikk pent :) Men når den står 1 døgn og starter igjen så lugger den etter 5 min kjøring så er det noen rykkninger så går det over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...