Gå til innhold

Noen som har erfaring med bytte av veivakselsensor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde store problemer med å få på plass veivakselsensor på M52TU jeg også. Sammenlignet de to sensorene og begge er av merket siemens og har samme dele.nr.

Tok utgangspunkt i at o-ringen skulle flyttes over, men uansett hvor mye press som ble lagt på sensoren ville den ikke smette ned i hullet. Smurte ringen med olje og prøvde å slipe den forsiktig med 240-papir. Ikke faen. Når man skrur den inn så "fjører" bare sensor ut igjen av seg selv. Føles seigt og ekkelt å skru skruen også og man har i bakhodet at man ikke må knekke skruen på en så kukete plassering.

Forsøkte med en mindre o-ring. Dette fungerte utmerket i 1 km før bilen fjusket veldig og stoppa om man ikke rusa den.

Løsningen før jeg kjørte på påsketur var å bare skru så mye jeg turte, men uansett føler jeg med fingrene at sensor ikke ligger helt ned i hullet. Resulterer i startproblemer av og til (må kjinne i 3 sekunder) og den trekker litt dårlig i perioder.

Noen som har vært borti dette? Utrolig frustrerende!

Jeg hadde ikke noe problem med å få skrudd til med pakning på, men problemet ble som sagt at avstanden til svinghjulet ble i overkant lang. Kanskje pakningen skulle "ned" i hullet, ikke vet jeg, husker ikke helt hvordan det hang sammen;) Men løsningen ble at jeg nå kjører uten pakning. Har ikke hatt noe trøbbel med det. Tror kanskje jeg ville prøvd uten pakningen hvis jeg var deg, det var dette tipset jeg fikk av schmiedman da jeg var oppom og maste etter at jeg ikke fikk det til å fungere. 

Symptomene du har er mye de samme som jeg hadde. Da sensoren var dårlig ( i mitt tilfelle halvveis knukket ) var det serdeles dårlig trekkraft, men fikk startet i begynnelsen. Senere fikk jeg ikke startet i det heletatt. Så skiftet jeg den, startet (riktignok ikke med det første), kjørte en tur og trekkraften var tilbake. Men startproblemene ble bare værre. Det endte med at jeg ikke fikk start i det heletatt. Det var da jeg tok turen til schmiedmann og fikk tips om å fjerne pakningen. Dette gjorde jeg og bilen startet på første forsøk uten noe men. Og siden har det funket perfekt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...