antares Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Fikk min 318 d (E91) tilbake fra service i går, og først i dag har jeg kjørt den såpass lenge at den ble helt driftsvarm. Som topic sier begynte det etterhvert å røyke nokså kraftig fra motorrommet... Såpass mye at det kom røyk også inn i kupeen. Fikk stoppet den umiddelbart, og vet nå ikke hva jeg skal gjøre, bortsett fra at jeg skal TA KONTAKT med bilverkstedet i morgen tidlig!!! Hva kan ha skjedd? Fikk byttet følgende: kjølevæske, luftfilter og veivhusventilasjonsfilter... motorolje og filter ble byttet for to uker siden. Mener dette var mer røyk enn damp, så hva kan ha skjedd og hva kan evt være skadet??
antares Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Nja... Synes som sagt ikke at dette virket som damp... Fikk heller ikke noen varsellys... (regner med den varsler ved høy vanntemp?)
BmwDieselPower Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Holder en finger på søl på motor eller manifold:) Edit: ta en motorvask å se da:)
antares Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Skrevet Mars 9, 2013 Om det hadde vært søl på eks manifold, så har nok røyken kommet ganske fort, da de blir fort varme... Hadde bilen inne på reklamasjon på fredag, og nææææi, verkstedet sier at de ikke kunne finne noenting, og at den var blitt kjørt lenge av dem. Jeg for min del tror at de har luftet kjølesystemet, men at de ikke vil innse at de har gjort en dårlig jobb :-/! Jaja, blir gjetning fra min side, men synes de har opptrådt lite tillitsvekkende på flere områder, så dette var SISTE besøk hos dem fra min side !
antares Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Ja, er nå gått et par uker siden reklamasjonen, og i dag syntes jeg å kjenne svidd lukt inne i kupeen igjen ... Lurer f.. meg på hva de inkompetente verkstedfolka egentlig har holdt på med ifbm servicen... Er det mulig å eksempelvis montere veivhusventilasjonsfilteret feil? Kan det være at toppakning er gåen??-bilen yter helt ok ved vanlig kjøring, men synes den virker litt tafatt når jeg kun får den opp i ca 4000 omdr. ved "rusing"...
LarsBMW Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Min går også kun til 4000 ved rusing i fri. Regner med det er normalt?
bjalle Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 oljesøl på motoren kan bli liggende i månedsvis og lukter når du har kjørt den skikkelig varm,kryp under bilen med en lommelykt å ta en sjekk,en skikkelig motorvask kan fjerne problemet,hvis det kun er det da.Hadde en del søl på min bak på motor etter toppdekselpakning bytte,det luktet når motoren ble gjennomvarm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå