Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tenkte jeg skulle få bytta ut den late 518 motoren fra E34'n min.

Byttemotoren blir en 520 fra E34.

Det jeg da lurer på er:

1: Hvilke deler må jeg ta fra 520'n for å få best mulig utbytte av motorbyttet?

Vet jeg må ha med girkassa og mellomakslingen, men kan jeg bruke bakakslinga fra

518?

Hørt noe preik om at man får bedre aksellerasjon av å bruke 518 akslinga kombinert

med 520 motor,520 girkasse+mellomaksling, men han

som fortalte meg det er oftere ute på vidda enn han har peiling :P må bare ha det

bekrefta om det stemmer eller ikke?

2: Tenkte få motorbytte godkjent i vognkort, da må jeg sikkert ta med bremser fra 520'n

Er det da bare å ta av navet med de kjipe trommelbremsa til 518 og kaste på 520 nav

med skiver bak?

3: Tips og triks mottas med takk:)

Mvh

Morten

Skrevet

Du vil få bedre akselerasjon med 518 bakstillinga, men til gjengjeld så må du gire mye oftere så er like greit å bytte til 520 eller 525 bakstilling så får du skivebrems og riktig utveksling i samme smekken :) og når du først er igang med det så kjør på med foringer og ordentlige bremser når du først har det nede ;)

kapteinhaddock: girkassa fra m50 og m20 er forselige i festene, så de 3 små boltene i bunn av girkassa går ikke rett i høla. Men den sitter godt nok til å kunne brukes med resten av boltene.

Har en m20b20 diff liggende hvis noen av dere trenger ;)

Skrevet

hadde jeg først skulle byttet motor så ville jeg nå aldri satt inn en 2l m50. heller 2,5l da. 2l er jo like dau nesten? får jo sekser da men

Skrevet
hadde jeg først skulle byttet motor så ville jeg nå aldri satt inn en 2l m50. heller 2,5l da. 2l er jo like dau nesten? får jo sekser da men

+1 Helt enig!

sent from my microwave using tapatalk

Skrevet

520'n jeg skal kjøpe går en god del bedre enn 518 motoren vet jeg, er en del sterkere også.

Bilen skal selges uansett når vinteren er over, så godbilen skal ut på veien igjen:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...