Gå til innhold

Hvordan bytte brakluke? BMW E39 Touring!

kriss66
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Tar litt rust på bagasjeluken på bilen, ettersom det vil komme tilbake etter en hvis tid vil jeg bytte ut luken med ny.

Er det et problem å bytte en slik luke?

Er det noen her som kan bytte en bakluke for en grei penge? Vil tro det er mye styr med ledninger og låser. Så hadde satt pris på om noen kunne hjelpe? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg gjorde det, men er sraight forward og enkel jobb.

Sørg for og være to personer, da det kan underskrives på at det er litt knotete og ta det alene.

Noen deksler bør du regne med og måtte bestille da det er noen spinkle plast lepper som holder disse på plass i kombinasjon med stålklips, men det bestiller du når du vet hvilke du trenger etterpå.

Koster snaue 1500 kroner dersom alle går føyka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta bakluke I oktober I fjord,,, er egentlig ein small sak, som sagt ver obs på listene klipsa på dei ryker som oftest, ang ledninger er det egentlig en small sak og finne ut av,, er du usikker merk ledningene hvor dei går til, så går det som nysmurte boller,,, og hvis du ikke skal ha av fjørene til bakluka så er det kun to muttere på hengslene du skal skru av,, dei ser ut som tannhjul, tror jeg brukte 19 eller hvar det 20 pipenøkkler for og skru dei av,,, pass på hengslene kan komme fort opp etter du tar av luka,,,og når du skal montere den Nye,, ta med deg ein kamerat og pass for all del og få det beint på,,, ellers kan du lage deg masse problemer med regn og at plutseleg glassluka spretter opp uten videre,,,,,, og som sagt dette klarer du så fremt du ikke har 12 tommeltotter,,,, ang låser og fester så går det ikke an og ta feil,,,, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for 2 gode svar! ;) Ang hengslene, så jeg disse i går når jeg hadde av dekslet rundt med vinduet da så jeg disse "mutrene" som da lignet på tannhjul som du sier ;) Men hvordan er det med lyktene? Bare kontakter som jeg plugger ut?

Vil nok tro dette skal gå bra da jeg ikke har 12 tommeltotter ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser med en gang hva du trenger og gjøre etterhvert som du går frem. Er bare kontakter på lampene ja.

Kan også hende mutrer/bolter til lampene er rustet slik at boltene begynner og svive rundt inni i lykten.

Er i utgangspunktet da man også trenger nye lamper.

Den ene min var slik, men hadde heldigvis lamper på luka jeg kjøpte.

Mener også at det er litt forskjell på anordningen til pusser/låsemekanisme i forbindelse med glassruta på ett eller annet årstall.

Nevner det dersom nye luka di har dette montert og det ikke skulle være likt.

Er da i såfall bare og bytte over fra gamle luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...