Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Det er støtdemper stangen eller stempel stangen, alt etter hva vi skal kalle de :D

Det tenkte jeg også først, men skulle ikke da mutteren og stangen i toppen av demperen også gått rundt når jeg skrur på den?

Det gjør den ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R har vel monotube ja.. Har prøvd og googlet litt etter bilder, men finner ikke noe beskrivende. Har du tatt av tårnlager og prøvd å demontere fjærbeinet? De bildene jeg har funnet fra undersiden har justerings-hjul der som du har mutter. Men usikker på om det faktisk har vært H&R sine. Om den bare går rundt og rundt sammen med staget kan tyde på at det er stempelet i demperen som peker nedover. Har du prøvd og skrudd av med muttertrekker og slag? Har du samme oppe på fjærbeinet der hvor topplager er fastskrudd? Legg gjerne ut flere bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Men skal den være slik at jeg kan skru den rundt og rundt?

Den vil aldri stramme seg til? Får kanskje prøve på andre siden når jeg demonterer der!

Kjøpte delebil i dag :)

usy5aba5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i gang! :D

Begynte dagen med litt morokjøring i delebilen

7gv202jmlt3mq9j369tz.jpg

Så punkterte vi, men det gjorde ingenting for eg hadde skrue i garasjen så eg fikk tettet hullet.

fax6iv55ulp9u0h03j5z.jpg

Etterpå ble det slipt overflaterust på innsiden av forskjermene, grunnet, lakkerte og sprøytet karosseribeskyttelsesmasse på..

0q0x2e0uptnfwqblxb6q.jpg

j28wp53nab8p1hfbcx6l.jpg

pb1t3zot1kiw5f391egc.jpg

p5p1b52wl46l6fmxcl11.jpg

Venstre Hjulhus foran også ferdig rengjort og sprøytet.

uq4rsfbdvsvjvoynr7bn.jpg

SÅ var det gulvet!

ywnipa2kxhne2bgfns84.jpg

o6crd85zldeac4vre3et.jpg

arj3tzxnwd0rl3cbeu8x.jpg

bww9jnv4denp5s8ee8mg.jpg

e080fayi7l8ske62swuf.jpg

Fant som forventet mange flere små hull og mer rust etterhvert, men det er hvertfall en begynnelse.

God Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Takk for tilbudet, men jeg har dekselet :)

Skal montere opp igjen vindusviskerstagene før det kommer på igjen.

Har også slike deksel for å skjule ledningsnettet i bestilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var den du skjuler ledningsnett jeg meinte da. Med diagnose kontakten og rele holdere. Vist du har bestilt så er det ikke mye man kan gjør med det.

Ahh, da misforsto jeg! Takk for tilbudet men har som sagt dekslene i bestilling allerede :?

Flott arbeid. Bare å fortsette slik å bilen blir strøken før du vet ordet av det ;-)

Takk du :) Strøken blir den nok ikke, men en E30 i relativt god stand håper jeg hvertfall på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...