Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

har en e39 97 mod. med m52b20 men har planer om støre motor,kan jeg feks. sette inn m50 uten og bytte lednings nett eller funker ikke dette?

Evt. hvilke motorer funker på det lednings nette jeg har?

Skrevet

Det går hvertfall ikke uten modifikasjoner.

Men det er kanskje lettere å få det til når du går fra M52 til M50 enn omvendt.

Hva som må til får noen andre svare på for det vet ikke jeg...

Skrevet

Jeg har forskett litt på det samme men har ikke fått full klarhet på det.

Hjernen til den "nye" motoren må i allefall inn, men det er vel ganske logisk. Så er det vell en fare for at det er noen sensorer og liknende som må innhibiteres (kobles ut), og det er vel noen kontakter som ikke er helt lik. Men slik jeg har forstått det skal det ikke være noe problem med litt forskning, sammenlikning og tålmodighet. ;)

Men det er vel noen her som kan være litt mer detaljert enn det sikkert!

Skrevet

visst du skal ha m52 ledningsnett på m50 motor så er det ein del sensorer du må bytte, veiv sensor, bankesensor, kammakselføler, lambda+++ m50 motorene har bosch tenningsystem og m52 har siemens så vidt jeg vett. rett meg visst eg tar heilt feil nå!

vil tru det er lettest å sette inn en m50 motor med komplett ledningsnett og hjerne, men om det er bolt on til e39 vet jeg ikke.

Skrevet

var vel egentilg det jeg trode også ja,men kan jeg bruke en støre m52 motor på det lednings nette som står i bilen da?må selvfølgelig bytte hjerne da men passer resten?vis jeg setter inn en m52b28 eller s52b32?

Skrevet

letteste er nok å kjøpe komplett motor med ledningnett som for eks. m52b28 og få tak i hjerne til det med ews2 modul og ring til tenningslås.

s52b32 finnes ikke, s50b32 heter di

Skrevet

Du kan sette nedi m52b28 uten å bytte ledningsnett eller styreenhet :) det er det enkleste for deg.

S52b32 er den amerikanske m3 3.2 motoren, basert på m52..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...