Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parkerte bilen før jul da man reiste hjem, da gikk bilen helt fint.

Kommer tilbake på ny året, da vil den ikke starte.

Den har strøm, alt av lys og div funker helt fint, men start motoren går ikke rundt. Hakker så vidt men det er det. Hatt ute start motoren i dag, prøvde den da me strøm på, gikk helt fint, tannhjulet går ut som det skal.

Men montert, ingenting.

Selve motoren går og rundt uten problemer da man prøvde for hand på veiva.

Prøvd på feilkode søker og, fikk feil kodene: P0340, P0500, P1523

Googlet feil kodene, de to første har nok lite me start problemet og gjøre, men den siste.

Noe me vanos, og timing av kam? (google Resultat)

Kan den ha noe me saken?

Bilen stod uten strøm i jula pga alarmen gikk og tappet den

Eventuelt kan det være noe sikkerhets modus som sperrer?

Håper på noen gode svar, på forhand takker

Tor

Skrevet

Hva mener du med at startemotoren "Hakker så vidt det er". Når du har den montert på bilen, går den rundt eller ikke?

Skrevet

Grunnen til at jeg spurte var for å utelukke om startemotoren fikk strøm eller ikke.

Ok, du kan gå over ledningene som går til startemotoren sjekke at det ikke er dårlig kontakt eller jord. Samme kan du gjøre med polene på batteriet, at det ikke er mye eiring på polene. Viss dette ikke hjelper mistenker jeg at startemotoren ikke får nok strøm til å dreie, ellers synger startemotoren på siste verset og det er på tide å bytte denne.

Skrevet
Hva mener du med at startemotoren "Hakker så vidt det er". Når du har den montert på bilen, går den rundt eller ikke?

Du skjønner ikke hva han skriver? Den går jo rundt, men ikke med den kraften som skal til for å starte..

Husk at du får pant på din gamle starter. ca 500,- Virker som at startmotor ikke klarer påkjenning av motor, siden den går rundt når du har den løs.

Rart at timing av kam osv skal oppstå etter at bilen har stått.

Skrevet

Jeg skrev ovenfor hvorfor jeg spurte spesifikt om dette. Han skrev før "hakker så vidt det er" "men start motoren går ikke rundt". Dette er 2 motstridende påastander.

Skrevet

jaja, men man skjønner jo at startmotoren ikke har nok kraft til å starte bilen. hvordan er det med startsperre? Den skal vel ikke røre på seg i det hele tatt da? Tipper at en overhalt/ny starter er tingen uten at jeg skal si det for sikkert. Har ikke hatt dette problemet før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...