eLo Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Hei! Ny på forumet og nyinnkjøpt bil, men hva har jeg egentlig kjøpt? Bilen er gubbekjørt og har akkurat rundet 240', den ser ut til å være såkalt "brukspen", er tett både mht. olje og vann, girer helt greit og brukte i underkant av 0,8 på mila på 40 mils langkjøring for å hente den. Så altså: Hvordan vet jeg om jeg har det oppgraderte sperresystemet? Har de ulike programmene for automatkassa egentlig noen funksjon (i så fall hvilke?)? Hvor får jeg tak i original instruksjonbok? Hva må jeg for alt i verden ikke gjøre og hva bør jeg definitivt gjøre? Finnes det noen "guruer" på tilårskomne BMWer på noen verksteder i Osloområdet jeg kan kontakte hvis/når jeg får problemer ut over vanlig garasjefix? Hvilke feilmeldinger kan jeg ignorere og hvilke indikerer snarlig totalhavari? Håper jeg ikke framstår som en ordentlig BMW"grønnskolling" (har hatt flere 2002 og E30 325 touring), men trenger altså litt inputs på min "moderne"nyanskaffelse. Espen
Kristiansan'årn Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Hei! Først må du få til noen bilder her, det er et must! Automat kassen er enkel: P er jo park, N er nøytral, D drive og så er det 2, 3 og 4, og på de "låser" du girkassa slik at 2, 3 eller 4. Er det høyeste Instruksjonsbok får du på ebay i haugevis Regner med det er stor computer på denne så den lager mange pipe lyder før det skjer noe skikkelig galt Men for all del: ALDRI "burn" med den eller dra girspaken fram og tilbake, ødela kassen på min automat, Resten vet jeg ikke mye om Men Velkommen til bimmers sent from my microwave using tapatalk
oddis Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Med det oppgraderte sperresystemet går jeg ut ifra at du lurer på om du har det nye eller gamle 4x4 systemet. Gå til realoem.com og tast inn siste 7 nr på chassinr ditt (VIN) så finner du eksakt når bilen din er produsert i BMW systemet. Fra 91 til september 93 så har du det første generasjon systemet. Resten er det nye, med låsing via ABS sensorer. http://www.awdwiki.com/en/bmw/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå