lampeskjerm Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Hei! Er ganske grønn på dette med felger og slikt, så overlot det til butikken når jeg bestilte felger/dekk - sa bare hva slags bil det skulle på og regna med at det ble riktig Felgene er BBS CH-R 8x19 ET40 og 9x19 ET44 så vidt jeg kan se av fakturaen. Synes ikke det ser helt "riktig" ut ift tidligere felger jeg har hatt til andre BMW'er. Ser at orginalinnpress er ET36 foran og ET47 bak med 8 og 8,5-19. (jeg kan ikke dette med innpress bare så det er sagt ) Er det noen som kan fortelle meg om disse passer eller ikke? Det er snakk om en F30 328i. Passer dem ikke må jeg sette igang å få byttet før bilen blir levert.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Foran vil BBSene sitte 4mm lengre inn (ET er i millimeter, og høyere tall sitter lengre inn). Bak vil BBSene sitte 3mm lengre ut, pluss at de er en halv tomme bredere, men bare halvparten av det (6mm) vil bygge utover, slik at de totalt sitter 9mm lengre ut enn de orginale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Foran vil BBSene sitte 4mm lengre inn (ET er i millimeter, og høyere tall sitter lengre inn).Bak vil BBSene sitte 3mm lengre ut, pluss at de er en halv tomme bredere, men bare halvparten av det (6mm) vil bygge utover, slik at de totalt sitter 9mm lengre ut enn de orginale. Ok, det er vel ikke helt ideelt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Foran vil BBSene sitte 4mm lengre inn (ET er i millimeter, og høyere tall sitter lengre inn).Bak vil BBSene sitte 3mm lengre ut, pluss at de er en halv tomme bredere, men bare halvparten av det (6mm) vil bygge utover, slik at de totalt sitter 9mm lengre ut enn de orginale. Det fulgte med noe spacere med felgene, er det et poeng å bruke foran? Vil egentlig ikke bruke det, og vil hvertfall ikke at felgene stikker noe særlig lenger ut enn selve karosseriet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Hvor tykke er de spacerne som fulgte med? Det er jo vanskelig å finne ettermarkedsfelger med nøyaktig samme innpress og bredde som orginalt, og jeg synes disse er ganske nærme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Poenget her er at du havner mer eller mindre der du var, når du gir sjappa "ansvaret" og skaffe deg noen fine felger. Skal man ikke kompensere høy et med spacere synes jeg. De burde fine/skaffe deg felger som passer rett på uten spacere.. Mitt syn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Hvor tykke er de spacerne som fulgte med? Det er jo vanskelig å finne ettermarkedsfelger med nøyaktig samme innpress og bredde som orginalt, og jeg synes disse er ganske nærme. OK, takk for fornuftig svar. Da ser jeg hvordan det blir. Forretningen jeg kjøpte de av var sikker i sin sak når han mente at disse skulle passe så og si perfekt. Måtte ringe dit igjen idag for å høre. Så får vi se når jeg får dem på bilen hvordan det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå