Hellems, E30 Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 tenkte da jeg skulle setta en liten turbo til og begynne med på min E30 m20. den har 120psi i komp som blir 8.27bar å det er vel veldig bra? 5%lekkasje. og da trenger jeg noen tips ang turbo. har hørt det skal gå greit på original motor så tenkte jeg skulle prøve det første gang hvertfall:) lurer på om noen da kan væresåsnill å skrive ned alt jeg trenger til å få bygd dette. noen som har idè om en enkel måte til oljeretur til bunnpanna? Trenger en handle liste! Go bilen!
oddis Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Var det 120PSI jevnt over på alle sylindrene? Burde være 10-11 bar på M20 motorer. Ville kosta på en ny toppakning, planing og ARP bolter så har du iallefall gjort ting tilrettelagt for å holde en stund. Ut ifra hvordan du stiller spørsmålene om turbo tror jeg du har god nytte av å lese denne om alment motortrimming og turbomotor. Lagd av en dyktig svenske, han tar for seg det aller meste du trenger å forstå. Les nøye: http://www.supramk3.com/turbo.pdf
Hellems, E30 Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 Var det 120PSI jevnt over på alle sylindrene? Burde være 10-11 bar på M20 motorer. Ville kosta på en ny toppakning, planing og ARP bolter så har du iallefall gjort ting tilrettelagt for å holde en stund. Ut ifra hvordan du stiller spørsmålene om turbo tror jeg du har god nytte av å lese denne om alment motortrimming og turbomotor. Lagd av en dyktig svenske, han tar for seg det aller meste du trenger å forstå. Les nøye: http://www.supramk3.com/turbo.pdf okei den er grei:) Det er vel 125psi på 1 sylinder, men er det virkelig så mange bar det skal være på m20? hvis det er 10-11 bar så må jeg bytte topp pakning først ja:)
Hellems, E30 Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 bump, ser mange som er innom, men få som kommenterer. vet du noe så sifra:)
janerik171187 Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 kort forklart det du trenger er: grenrør turbo downpipe trykkrør intercooler (kan droppes men er best med) oljeslange til turbo oljeretur div sillikonslanger til å kople sammen rør/ic etc må og ha en eller annen måte å få mer bensin, finnes fler metoder, beste metoden er datasprut, men finnes snikturbobygg og. om jeg husker rett er det 535 dyser, 535 lmm (med 325 innmat) og bensintrykkregulator om du har facelift el-nett så kan fekzen (tror det er riktig nick) ordne chip til deg. sikkert noe jeg har glemt over her, men sikkert noen som kompletterer lista
Hellems, E30 Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 har du wastegate`n på selve turbo`n? eller vet du om det er nok plass til det
janerik171187 Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 har du wastegate`n på selve turbo`n? eller vet du om det er nok plass til det Får turbo med og uten wastegate. Den jeg kjører har ikke. Så må ha ekstern wastegate. Skal man bare ha litt mer hk enn org så holder en med intern Wastegate fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå