Gå til innhold

Skyldfordeling

Jimxd
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte i dag i Kristiansand.

Det snødde, jeg lå i venstre felt. I fartsgrensen.

I høyre felt gikk trafikken litt tregere så jeg var ekstra ops pga dårlig sikt osv.

Plutselig HIVER en bil seg ut så fort at du så hele bilen vinglet, var en litt liten kasse bil av en type, jeg hiver med på bremsa, men ingenting skjer. Var så glatt at jeg bare dalte nesten rett i bilen, men heldigvis gikk det greit, slapp unna med en meter eller 2.

Det jeg lurer på , hvem hadde hatt skylda der om jeg bare hadde smelt rett i den? Snakker med folk på jobb å de sier du har skylda UANSETT om du kjører noen i ræva, noe jeg nekter å tro.

Noen som vet om en bra siden hvor slike ting står forklart eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vikeplikt ved feltskifte, så det hadde nok blitt hans feil. Men jeg har opplevd folk skrive rene eventyr på skademeldinger for å slippe unna skyld, så du kunne hatt uflaks og fått skylddeling på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil nesten garantert lyve og si at du kom bakfra i for stor hastighet. Med mindre du har vitner blir du tildelt skyld.

Jeg var ute for noe lignende i fjor. Dro den nye campingvogna hjem og møtte på et vogntog i en tunnel. Vogntoget lå en halv meter over i min kjørebane. Men 2,5 meter bredde på slep selv hadde jeg ikke noe sted å gjøre av meg, så campingvogna klinsjet med traileren. Han skrev at han stod stille i sin kjørebane og at jeg kjørte på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med folk på jobb å de sier du har skylda UANSETT om du kjører noen i ræva, noe jeg nekter å tro.

Ja, det er ikke noe å tro på. Loven er sjeldent så svart/hvit. Problemet i slike situasjoner er at det kan være vanskelig/umulig å bevise hva som skjedde. Det kan bli ord mot ord, og når noen har blitt påkjørt bakfra er det lett å tro at det var han bak som var uoppmerksom. Du kan jo være heldig og ha vitner som støtter deg, eller du kan være føre var og montere et kamera i frontruten. Du trenger ikke all verdens kvalitet fra et slikt kamera, så da slipper du gjerne unna med 3-400 kroner. Det er en billig forsikringspremie mot visse idiotskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke blinket hun , det var ei dame faktisk.

Hun hev seg over i en fart jeg aldri har sett.

Ja er det som er litt jævlig, at folk skal lyve så om hva som skjedde. Hadde gått til sak om det ble noe slik. Men heldigvis slapp jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...