bmw325e30 Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 hei, lurer på om nokon har nokre tips til kva eg kan gjere, har bytt radiator (brukt) og vasspumpe (ny) og termostat (ny) men får ikkje ut all lufta og få det til og fungere som det skal. har prøvd og fylle og lufte og køyre og alt men ikkje hop. har stått i oppover bakke men uten noko serlig hell då heller. det boblar i ekspanssjonstanken og det dampar ut luftekrua og kommer vann av og til. teinkte det skulle komme etter ei stund men var samme gang på gang. så er det nokon så veit kva eg kan gjere så er det fint om du svarar! kan det muligens vere topp/topp-pakning? men bilen har aldri vore over drifts temp ved mitt eige. takk for svar mvh Roar
Mr.Goodisland Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 Du kan prøve å opne lufteskruen på ekspansjonstank, klemme øverste slangen, stenge lufteskruen og sleppe slangen att. Lit vanskelig å forklare. Men du brukar øverste slangen til å pumpe gjennom vatn. Dette tek lang tid, men har fungert for meg.
Thundercoil Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 Har du full blås på full varme, på varmeapparatet? Setter du en bjelke mellom setet og gasspedalen og har stabil gass på ca 1500-2000 omdreininger, vil du se kjølevæsken synke drastisk og du kan fylle på igjen. Luft litt her og der. Ta deg god tid. Følg med at temp.nålen i instrumentpanel Lander i midten. Dagen etter, sjekker du kjølevæskenivået på kald motor, uten å starte motoren. Motoren må ikke være i gang når du sjekker nivået, og den må heller ikke være startet like før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå