Uniqum Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Hei. måtte ta service på dieselpumpa da den lakk som ei sil. fikk en bekjent som driver et verksted til å plukke den ut å skifte alle pakkninger. Problemet er at han ikke får justert den riktig, slik at den enten ikke starter eller går som den skal. Han nevnte at topplokket måtte være 100% rettmontert, og at det var på 10dels millimeter. Lurer med dette på hvor jeg kan sende den inn for å få den justert til lavest mulig pris? har brukt alt for mye penger på denne skitbilen, så vil få den i gang slik at jeg for solgt den å slette litt av lånet. Takker for svar! mvh s.boneng
Aroid Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Bare ta å justere mens motoren går på tomgang. Ha av innsuget å bank på huset til den går reint på varm og kald motor. Litt tid krevende.
Forbiss Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Er ikkje bare bare å skifte tetninger på den pumpa. Send pumpa til et verksted som faktisk veit hva dei driver med for å sleppe unødvendige ekstrakostnader. Dieselguruen her til lands er Terje Raymond(trf-racing). Send han ein pm først som sist. Har styra ein del med gammel bmw-diesel sjøl men trf-racing er vegen å gå. Har fått diverse råd og hjelp av han sjøl og det han ikkje veit om m51d25 er nesten ikkje verdt å vite:)
BmwDieselPower Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Anbefaler verksted som driver med dette:) Skal helst stå i test benk når man justerer disse:) Trf-racing eller bosch verksted er 2 eksempler;)
Mjørgen Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Dette er vel en stempel pumpe. Så da må den stilles med måleur for og bli helt nøyaktig. Jeg bruker D vertfall
Aroid Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Dette er vel en stempel pumpe. Så da må den stilles med måleur for og bli helt nøyaktig. Jeg bruker D vertfall Ikke på stilleverket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå