Gå til innhold

Justering av dieselpumpe e39 525tdsa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. måtte ta service på dieselpumpa da den lakk som ei sil. fikk en bekjent som driver et verksted til å plukke den ut å skifte alle pakkninger. Problemet er at han ikke får justert den riktig, slik at den enten ikke starter eller går som den skal. Han nevnte at topplokket måtte være 100% rettmontert, og at det var på 10dels millimeter.

Lurer med dette på hvor jeg kan sende den inn for å få den justert til lavest mulig pris? har brukt alt for mye penger på denne skitbilen, så vil få den i gang slik at jeg for solgt den å slette litt av lånet.

Takker for svar! mvh s.boneng

Skrevet

Bare ta å justere mens motoren går på tomgang. Ha av innsuget å bank på huset til den går reint på varm og kald motor. Litt tid krevende.

Skrevet

Er ikkje bare bare å skifte tetninger på den pumpa. Send pumpa til et verksted som faktisk veit hva dei driver med for å sleppe unødvendige ekstrakostnader. Dieselguruen her til lands er Terje Raymond(trf-racing). Send han ein pm først som sist. Har styra ein del med gammel bmw-diesel sjøl men trf-racing er vegen å gå. Har fått diverse råd og hjelp av han sjøl og det han ikkje veit om m51d25 er nesten ikkje verdt å vite:)

Skrevet
Dette er vel en stempel pumpe. Så da må den stilles med måleur for og bli helt nøyaktig. Jeg bruker D vertfall

Ikke på stilleverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...