E24 Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Hei Eg har ein 93 mod E34 TDS som lekker frå dieselpumpa. Bilen gjeng jevnt og greit, men det later til at dieselen renner tilbake til tank. Største problemet nå er at det faktisk drypper litt av pumpa. Det ser ut til at det lekker frå pakningene markert 1, 2 og 3 med rødt. Etter det eg har forstått, skal det bare vere å bytte dei pakningane utan større problem enn oppskrapte knoker. Det er ei luke tilsvarande luke markert 1 på andre sida av pumpa. Eg kan ikkje sjå om det lekker der. Det ser ikkje ut til at det lekker frå pakninga markert 4 med grønt. Det er vel denne enheten som justerer dieselmengda, og derfor ikkje egna til å byttes av vanlege dødelege. Har eg hatt flaks, og dette lar seg gjennomføre utan å plukke pumpa ut? Noen som har gjort dette før og har nokre tips og triks å komme med? Mvh Sondre
BmwDieselPower Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Sikker på at det ikke bare er nr1 som lekker? Har ikke vært borti at de lekker andre steder.. Men må merke veldig nøye viss du skal skifte pakning på nr1, er der man kalibrerer pumpa og der er 1mm feil mye... Er best viss du gjør det på bosch verksted:)
E24 Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Skrevet Mars 17, 2013 Det kan vere det berre lekker frå pakning 2. Og nå har eg fått høre at det er den som stiller mengda. Er visst som du seier ikkje ofte det lekker andre steder.
NA Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Gjort samme jobben selv, bytta pakning nr 2. Like ved der du har markert med en pil kan du se om pumpa er "plombert" eller ikke. Det er et hull i det lokket som er fylt og mener og huske fargen er rød. Dette fungerer da som en styretapp og om du har denne er sjansene store for at du får satt pumpa sammen igjenn med samme kalibreringa som den hadde. Jeg hadde denne tappen på min pumpe og motoren maler som en katt nå et år senere og pumpa lekker ikke mer Om du ikke har denne tappen (plomberinga) Så har du jobben ei stund med å finne riktig justering igjenn, er som TRF her inne sier at om du setter lokket riktig, kan det være nok med å stramme skruene rundt om på lokket og den lirker seg litt. Da er den ujustert igjenn. Har fått til dette på en annen motor, men det krevde endel tålmodighet.
mege34 Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 byttet du pakning? hva skjedde hvordan gikk det? har samme problem no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå