Gå til innhold

[Hesleskaug video] Sponsor/støtte....men hvor

Anbefalte innlegg

Hei,

Min bilinteressen er stor og jeg har bygget bil og lidenskap for det riktige stuket har alltid vært av interesse.

Når jeg bygget bil så det slik ut:

13tvjp30yy3noic2k87h.jpg

Men i senere tid så har jeg fått interesse for å filme biltreff og profiler. Da går mesteparten av tid og penger til utstyr og reise. Fremover ønsker jeg å legge litt mer vekt på historie og profilering av biler og personen bak bilen. Men jeg hadde håpet å kunne få litt hjelp til dette.

Noen av dere har kanskje til og med sett noen av mine videoer?

Frank Tores E30

fsfvwgypxhz0zccbdia3.jpg

"We need to go lower"

smsnkl9994ao3oeuvlvq.jpg

Min pilot episode på Webserie

59yqszrqtgtjd3ey31kd.jpg

Jeg håpet å muligens kunne få inn 1 sponsor eller 3 som kan få reklameplass og dekning igjennom meg. Dette ønsker jeg for å kunne lage de videoene JEG vil lage og som jeg håper community også kunne like. Uten at det koster community noe.

Noen som kunne gitt meg noen tips til hvem jeg kan kontakte? Eventuelt ønsker du å være med å støtte ta kontakt.

For mer informasjon om hvilke planer jeg har i år ta gjerne kontakt.

Hesleskaug Video: Dere kan også støtte ved å "Like" / Subscribe / dele min side videos

Facebook

YOUTUBE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fantastisk om du hadde fått bidrag til å kunne dratt den enda lengre med både det ene og det andre innen det du driver med. Har virkelig sansen for det du gjør.

Når det kommer til sponsor/bidrag, så tenker jeg høyt:

*Hvem skal være målgruppe?

*Hvordan vil du markedsføre ditt arbeid?

Det første som slår meg er at det muligens er forferdelig vanskelig og få bidrag med mindre du jobber "for noen". Siden du tar bilder og filmer fra treff osv, så er det vel trasig og få igjen stort for det, med mindre du kan selge bilder.

Nå vet ikke jeg hva du jobber med / gjør til daglig, men hva med å kontakte bilbransjen? Lage informasjonsvideoer / reklamevideoer for de? Evt kontakte merkeforhandler (la os si BMW-norge) og tilby dine tjenester der ?

Kanskje ikke akkurat det du er ute etter, men prøver og tenke litt realistisk. Ser for meg at det er vanskelig og bli kontaktet av en privatperson som vil lage film av bilen sin og betale "godt" for det.......eller kanskje jeg tar feil?

Et annet "problem" er jo at det finnes utallige mange hobbyfotografer som har med kamera på treff/kjøring osv. Disse blir naturligvis lagt ut på sosiale medier, uten at de som kanskje er hovedpersoner trenger og betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fantastisk om du hadde fått bidrag til å kunne dratt den enda lengre med både det ene og det andre innen det du driver med. Har virkelig sansen for det du gjør.

Når det kommer til sponsor/bidrag, så tenker jeg høyt:

*Hvem skal være målgruppe?

*Hvordan vil du markedsføre ditt arbeid?

Det første som slår meg er at det muligens er forferdelig vanskelig og få bidrag med mindre du jobber "for noen". Siden du tar bilder og filmer fra treff osv, så er det vel trasig og få igjen stort for det, med mindre du kan selge bilder.

Nå vet ikke jeg hva du jobber med / gjør til daglig, men hva med å kontakte bilbransjen? Lage informasjonsvideoer / reklamevideoer for de? Evt kontakte merkeforhandler (la os si BMW-norge) og tilby dine tjenester der ?

Kanskje ikke akkurat det du er ute etter, men prøver og tenke litt realistisk. Ser for meg at det er vanskelig og bli kontaktet av en privatperson som vil lage film av bilen sin og betale "godt" for det.......eller kanskje jeg tar feil?

Et annet "problem" er jo at det finnes utallige mange hobbyfotografer som har med kamera på treff/kjøring osv. Disse blir naturligvis lagt ut på sosiale medier, uten at de som kanskje er hovedpersoner trenger og betale noe.

Du tenker helt riktig.....Men

Jeg har "jobbet" meg opp med firmaer før. Men som regel ønsker å ha noe mer enn bare reklame i mine videoer. De vil også gjerne at jeg "følger" dem en hel sesong. Og da blir egentlig vitsen borte for min del. Det jeg ønsker er å kunne følge spesielle bygger fra verkstedet til bane/treff til folk som har lidenskap for drifting f.eks. For å kunne lage noe slik koster det ikke bare penger. Men MYE tid, og da er det kjedelig å ha i bakhodet at jeg skal lage film for "Ola Nordmann Tuning" i tillegg. Jeg vet dette er en "longshot" men tenkte jeg skulle prøve å se hva jeg fikk til.

De som følger meg vet at jeg har drømt om å lage en webserie som jeg skulle slippe gratis på nett til høsten. Pilot videoen ser du over. På 10-12 episoder hadde jeg håpet å kunne være innom alt i fra garasje, motorbygger, stance, merke, drift + + + og vist profiler fra alle miljøer.

Jeg kan selvfølgelig gjøre det på gamle måten å filme det jeg ønsker "så får det bli som det blir" kaste ut en DVD til 199kr = Profit. Men håpet å kunne få inn litt cash på forskudd så det kan gå lettere med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid arbeid du gjør. Det må jeg virkelig si. Håper noen ressurssterker tar tak i det her, for det hadde virkelig vært bra om du hadde fått realisert noe av det du snakker om her. Dukker du opp på GS treffet i går eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid arbeid du gjør. Det må jeg virkelig si. Håper noen ressurssterker tar tak i det her, for det hadde virkelig vært bra om du hadde fått realisert noe av det du snakker om her. Dukker du opp på GS treffet i går eller ?

Takk skal du ha Halvor! Krysser fortsatt fingrene. Blir det vanskelig i år så kaster jeg penga på E90 og hus isteden :P Ikke noe GS film i år :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...