Gå til innhold

Fjerne klarlakk, evt. all lakk fra felg.

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få vekk lakken fra felgene mine? Har prøvd sandblåsing og duxola uten at jeg fikk bort alt. Finnes det noe sterkere jeg kan hive på? Så at noen brukte syre på youtube, men det sto ikke hvilken syre det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette hørtes rart ut! Sandblåsing tar hvertfall lakk! Men malingsfjerner burde også ta det! Husker ikke merke men jeg bruker en rød høy tynn boks med tjukk gugge oppi... Du vet det må pensles på i flere omganger å stå å virke så lakken koker bort? Funket som faen på noen felger jeg skulle ha vekk klarlakken på hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Duxola Gel du har brukt da? Det er jo tilsvarende hudkrem :wink:

Vanlig Duxola skal funke bra det, evt. har jeg blitt anbefalt Chem sine produkter, uten å ha noen erfaring med disse selv. Har heldigvis igjen en boks med Gjøco Basol 48 som ikke er lov å produsere lengre. Den river bra :)

Har fått bort de 2 tykke lagene med lakk på M5 Throwing Star med vanlig Duxola, så jeg ville antatt at lakken på Rondell burde løsne også.

Om det ikke går å spyle bort lakken så kan du gripe deg an med en malingsskrape/pakningsskrape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...