shapa Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Hei, i dag når jeg koblet av lmm så så jeg at det var fuly av hvit olje (olje blanda med vann) i insugsbelgen som kommer fra veivhus venten. Hvis jrg peiler oljen så er den heilt fin, og bilen bruker litt vann men ikke mye. Men hvorfor er oljen der hvit? Trodde bare det skulle kommr oljedamp ut fra veivhusventen. Så ble litt bekymret nå. Toppdekselpakningen svetter litt, men olja skal vel ikkr bli hvit fordi? Tenkte topppakninga, men da hadde vel resten av olja vært dårlig også? Trenger hjelp. Er snakk om en m50b25
Daniel80 Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Kan det være tett veihus ventilasjon kanskje? Nytt filter er vel rimelig, så går jo ann å bytte det og se om du får hvit olje igjen.. Ett eller annet er ihvertfall gale om oljen er hvit..selv om det bare er ved veivhus ventilasjonen..
shapa Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Er ikke noe filter på denne. Da veivhus slangen går bare direkte til innsuget. Og denne slangen er ny. Men takk for svar
BmwDieselPower Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 E28en min er helt lik:) Er bare kondens... Varm olje damp møter kald luft:) Så lenge ikke oljen din er hvit er det ikke farlig:)
a100abt Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Gjør rent i alt som er aktuelt, ta oljeskift umiddelbart og sørg for et nytt raskt skift. Hvitt skum av olje er pga vann. Kondens er nok til å gi hvitt oljeskum. Tidligere var Shell olje håpløst på å skumme ved den miste antydning til fukt, vet ikke hvordan ståa er ved dette nå. Småkjøring kan være en medvirkende årsak, men om den forbruker vann bør du også finne ut hvorvidt dette vannet går i oljen eller lekker ut andre steder.
shapa Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Har nå fått byttet olje, og oljen var slik den skal være ikke antydning til noe vann i det hele tatt:) så da er det nok bare kondens. Takk skal dere ha:) skal ta å legge om veivhus slangen til en catch tank eller noe. Orker ikke alt det olje griset i insuget:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå