Jump to content

Daniel80

Members
  • Content Count

    867
  • Joined

  • Last visited

About Daniel80

  • Rank
    Superstjerne
  • Birthday 03/17/1980

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    E46 M3, F20 116D ogSu TMX

Recent Profile Visitors

2119 profile views
  1. Nei jeg har heldigvis ikke hatt noe elektronikk problemer på min Men siden det bare er ene døren du har problemer med så tipper jeg problemet ligger ett annet sted en GM5 modulen. Hvis begge dørene hadde hatt samme problem kunne det vært den, men er litt rart om den bare feiler for en dør.. PS: Nøkkelen du ikke fikk til kan du jo bruke å kjøre litt med, eller putte i nytt batteri. Originalt lades de vel når de står i tenningslåsen og motoren går, men hvis de ligger ubrukt utlades de. Batteriet kan byttes i vanlig "ikke ladbart" batteri tror jeg..
  2. At knappene ikke virker kan være så enkelt som at de må initializeres på nytt.. Jeg måtte gjøre det med mine nøkler fordi bilen hadde stått ubrukt for lenge. Tok 5 minutter så var alt iorden igjen Finnes youtube videoer som forklarer fremgangsmåten. Ta begge nøklene samtidig (altså etterhverrandre men innenfor noenlunde kort tidsrom), ellers vil bare den du initialiserer sist virke hvis du f.eks tar en hver dag.
  3. Sånn så mitt vognkort ut etter godkjenning 2011 520D F11
  4. Jeg har bare hørt om muligheten til å fjerne det, så du må nesten spørre de som driver med det hvordan det påvirker motoren, men jeg kan ikke se at det skal være noe skadelig. Lovligheten er nok på lik linje som å blokkere EGR, Fjerne DPF, og vanlig chiptuning. Ingenting av dette er lovlig hvis du spør, men sannsynligvis er det umulig å oppdage ved EU kontroll osv..
  5. Så vidt jeg har skjønt er det mye bedre å få vekk adblue dritet. Det er visst noe ubrukelig "miljø" fjas uten særlig effekt, som noen gode selgere har overbevist politikerene om å pålegge så de selv kan tjene penger på å levere produktet. Litt som Dab og bompenger.
  6. Synes den ser fin ut.. Eneste jeg ville savnet var Takluke, adaptive lys, og hengerfeste (men det kan jo ettermonteres). Har selv en F20 116dA som fungerer helt supert, og med motor og drivverk forsikring er det ingen bekymringer (Forsikring gjelder til 200.000km)
  7. Adblue systemet kan visst fjernes og kodes vekk. Snakk med noen som Tuner biler. Feks. Turbofun.no. Har du feilmelding på adblue ved EU kontroll får du visst ikke godkjennt såvidt jeg vet, men det er ikke noe krav om det er helt fjernet.
  8. Da vant jeg budrunden på ett alt for dyrt hus i dag 😅🙈 Gleder oss veldig til å flytte inn i drømmeboligen 😍 Dessverre var ett at kravene fra banken for å innvilge så høy finansiering at bilen blir solgt å egenkapitalen ble lagt til boligkjøpet. Det betyr derfor at M3`en kommer til salgs etter 17.Mai. 😭 Sett derfor av feriepengene, max ut kredittkortet, selg katten og tøm sparekontoen så du kan kjøpe deg en nydelig E46 M3! 🥳 Legger den ut for 350k, så får vi se hva markedet sier. I god stand, men ikke strøken. Rådelager skiftet på kampanje, airbager skiftet på kampanje, er sveist inn forsterkninger i subframe + polyforinger, Godkjent i vognkort med Bilstein B16 PSS10 høyde og stivhetsjusterbart senkesett, CSL bremser, bakluke og diffusor, nyoverhalt diff, manuel gir, sort skinninteriør, Eonon stereo, med bluetooth, og medfølgende dab+, og ryggekamera (ikke montert), GS Performance effektanlegg fra header/grenrør. Nesten nye Michelin 4s dekk, ++++ 173000km. Løp å Kjøp
  9. https://www.tu.no/artikler/jeg-fikser-feilen-som-ble-gjort-med-model-s/490868?fbclid=IwAR1dNHJbZAQ2DYJAmbBL5yDobyYMmka2NhQfGMYjEt7iNf7jGy6qnFgX-fM Lucid går for 1800 bhp i sin produksjonsmodel 😅
  10. TUV er vel godkjenning av produkter som ikke er levert eller godkjent av produsenten. M-performance kit er levert av produsenten og de er derfor selv ansvarlig for at det er godkjent utførelse.
  11. Trenger ikke TUV papirer sålenge produsenten går god for endringene og spesifiserer at utslippene osv ikke fraviker fra original verdiene.. Jeg fikk dokumentasjonen fra GS bildeler som er BMW partner, det gikk problemfritt når jeg viste bilen til BT og hadde med papirene. Dette var en 2011 F11 520d jeg hadde montert M-performance styreenhet i. Måtte også ha dokumentasjon på at det ikke trengtes oppgradering av bremser.. hadde bare papir som viste at delenummer på bremsene til 520d og 525d var det sammen..
  12. Da var Våler kjøringen over for denne gangen Var arti å få testet bilen litt, og jeg er veldig fornøyd. Alt har funket supert, og ingenting har gått galt (bortsett fra at det begynnte å regne da) Håper på å få litt bilder eller filmer av min bil fra andre etterhvert. bane testing.mp4
×
×
  • Create New...