Daniel80

Members
  • Content Count

    743
  • Joined

  • Last visited

About Daniel80

  • Rank
    Superstjerne
  • Birthday 03/17/1980

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    E46 M3, F20 116D ogSu TMX

Recent Profile Visitors

1648 profile views
  1. Daniel80

    Spørsmål før kjøp av BMX X1

    Kjedet er ment å vare bilens levetid, og pleide å gjøre det også , fram til BMW fant ut at det var penger å spare på å få komplett register fra kinesisk leverandør.. Etter det har holdbarheten på registeret hos enkelte motorer vært mye dårligere enn forventet, men det er også mange motorer som aldri får problemer med dette.. Det er vanskelig å forutsi da, så motor og gir forsikring kan gi en god trygghet. (Mitt registerkjede på 2006 116i røk på 76000km, naboens F11 520d røk på 50000km).
  2. Daniel80

    Den store finn.no tråden.

    Merkelig konklusjon. Du "trenger" ikke en M4 for hverdags kjøring heller, men karbon bremsene er helt fantastiske å bruke! De har jo bortimot livstids holdbarhet og.. Om du absolutt ikke vil bruke de kan du bare kjøpe ett konverteringskitt på ebay og henge karbon bremsene på veggen når du ikke bruker de.. Stoffsetene ser jeg heller ingen problem med. Hva er bra med skinn i en sportsbil? Seile frem og tilbake i stolen? Svette? Iskald/glovarmt? 🤷‍♂️😅
  3. Daniel80

    Byttemotor til F11!

    Har ikke du N47T motor da?
  4. Daniel80

    Den store finn.no tråden.

    Heller putte inn 11000,- til og kjøpe denne til 710K (ja må prute litt, men det bør gå). 👍 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149186515
  5. Daniel80

    ulyd / vibrasjon . X5 2008

    Tipper det bare er duringen som kommer når bilen regenererer partikkelfilteret.. Går bort av seg selv etter en stund
  6. Daniel80

    Diagnose merkeverksted vs uavhengige

    En ulempe med BMW sitt originale diagnose apparat er at det kun kan lese av og oppdatere hele bilen i en operasjon, mens uoriginale testere kan isolere en og en modul og lese av og oppdatere de enkeltvis.. Kjappere, og ofte enklere ifohold til feilsøking osv.
  7. Daniel80

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Ingen feilkoder? Hvordan er det å ta av ledningen til soleniode pakken å starte? Er det noe man kan gjøre for å høre om det blir endring?
  8. Eu godkjent uten anmerkninger i dag 🤗
  9. Komplett bil som har stått ubrukt i årevis. Ikke skrudd på eller plukket. Starter og ruller, men bremsene er rustet ihjel. Kan ikke registreres (visstnok på grunn av mye heftelser). Komplett bil må hentes i Bergen. Ikke min bil, men den står på en parkeringsplass jeg har leid og trenger, så må bare få den vekk. Fjerningen er avklart med nåværende eier. Send meg ett bud om du vil ha den. Kan eventuelt leveres i Bergensområdet. Sølvfarget.
  10. Daniel80

    Kjøpe min første bil

    Det første du bør gjøre er jo å bestemme deg for hvor mye du vil ta deg råd til å bruke på bil inklusiv månedskostnader til lån osv. Det andre du bør gjøre er jo å finne ut hvor du kan få en fornuftig finansiering om du skal ta lån, og om du får den innvilget. Jeg har hatt E87 og har F20, og vil helt klart gå for F20 igjen framfor E87. F34 har jeg ikke hatt, men her kommer behoveet for plass inn i bildet også. Har du behov for mere plass enn F20? Men nå er det jo sånn at bilkjøp ikke nødvendigvis henger sammen med hverken fornuft eller økonomi, så prøvekjør og kjøp det du føler er riktig for deg. Og husk motor og drivverk forsikring! Og forresten vet jeg om en knalltøff E82 135i coupe med full P-performance pakke som kommer til salgs så fort annonsen er laget. Det er mye morro for pengene i din prisklasse
  11. Sprell ny motorstyring på plass, med alle de siste hardware oppdateringene og utvidet minne fra Bmw Og alt fungerte på første forsøk.. Endelig skikkelig M3 motorlyd og effekt tilbake i bilen 🤗Digg å endelig ha fått luket ut feil og fått det til å fungere😍
  12. Daniel80

    Den store finn.no tråden.

    Det var den , men må kanskje gå så langt ned for å få solgt den med så høy km ?
  13. Daniel80

    Brann BMW i8

    Du skulle nok gjort slik som dette, og puttet hele bilen i ett badekar... https://www.motor1.com/news/315476/bmw-i8-fire-reponse-netherlands/?fbclid=IwAR3cUd8aTaYiOJxl-UBEm55zfW-PDOVOglC02rHLJjVUJCIBi6oBKF-QS58 The following is an English translation of the fire department's message on Facebook: "This morning an electric car started to smoke in a showroom. The employees of the garage and the fire brigade acted quickly to drive the car outside. Because it is an electric car, inventive action was necessary. The car is immersed in a container of water because extinguishing it in the 'normal' way is difficult with these cars. The car will remain in the water basin for the next 24 hours."
  14. Det trodde jeg det skulle være.. men tydeligvis ble det ikke sånt denne gangen. Jeg har MSS54 ja. De som programmerer for meg har alltid tilkoblet 100A lader, og er proffe på BMW, så tror ikke det har vært problemet. Er likevel ingen standard prosedyre for manuel konverteringen da, og hvis det stemmer at motorstyringen er ødelagt så forklarer jo det hvorfor de ikke har fått det til. (Den kan ha blitt ødelagt av f.eks tidligere eiers hobby programmering siden de fant 5 år gamle software endringer som ikke var knyttet til noen forhandlernummer). Vil ikke begynne å styre med dette selv, så satser på det ordener seg med ny DME Takk for tips 👍
  15. Dagens oppdatering er ett skritt fram og 10 tilbake i forhold til programmeringen av motorstyringen. Ifølge de som programmerer er motorstyringen min defekt, og de baserer den konklusjonen på at de ikke får fullført innlasting av ny software, og at de ikke får lest av endel verdier de mener de burde kunne lese av. Etter forrige om-programmeringen var det ett problem med dårlig motoreffekt, og at luftspjeldet på innsuget ikke åpnet under kjøring, selv om jeg ikke hadde feilkoder. Luftspjeldet og motoreffekten fikk de til å virke en liten stund, men så sluttet det å virke igjen, og nå starter ikke bilen lenger. Litt rart var det også at selv med manuell software var det feilkode på "SMG can timeout." Har bestillt helt ny motorstyring fra BMW nå fordi jeg vil at alt dette skal være 100% på stell, og orker ikke noe jalla løsning med feil VIN nr eller tull med startsperre. Men jeg lurer jo på endel ting som kanskje noen her har svar på. Siden min M3 ble produsert i November 2001 er det kommet 6 oppdaterte delenummer på denne. Vet noen hva som er forskjellen? Min motorstyring heter 5WK9318, men ser at de fleste andre M3`er har en DME som heter 5WK9321 eller 9326 osv.. Hva er forskjellen? Har hørt at nyere motorstyringer har mere minne innebygget. Kan det være at de som programerer for meg har forsøkt å legge inn en nyere programvare som ikke får plass i minnet på min DME, og at det er derfor de ikke får det til? Hadde ikke du noe info om dette @mr.Wreckless? En tilsvarende M3 med smg til manuell konvertering med samme problem (effekt tap) fikk de til etter å ha nullstillt eller oppdatert motorstyringen 3 ganger. Min har de nullstillt/oppdatert 12 ganger nå uten hell.. Hva er det som gjør at det plutselig virker ved nullstilling for noen når det samme blir repetert identisk? Hva er forskjellen på ledningsnettet mellom SMG og Manuell? Kan det være ett alternativ å skifte hele ledningsnettet, eller er det bortkastet? Jaja, får håpe det fungerer med ny DME. By the way, så er det ikke ESS som programmerer for meg selv om jeg har nevnt de før. Når alt er ferdig og virker som det skal kan jeg eventuelt komme med anbefalinger eller advarsler Men jeg er fornøyd med de som jobber for meg enda, selv om problemet ikke er løst. Vi vet jo enda ikke årsaken