Daniel80

Medlem
  • Innholdsteller

    684
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Daniel80

  • Rang
    Oberstløytnant
  • Bursdag 03/17/1980

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    520d F11 og Mondeo Mk3

Nylige profilbesøk

1482 profilvisninger
  1. Daniel80

    mr.Wreckless' E46 M3

    Kunne tenkt meg elektronisk kjølevifte på min etterhvert jeg også, men hvordan har du løst temperatur reguleringen? Har du temperaturføler og relestyring til den, eller er det manuell av/på med knapp?
  2. Daniel80

    Min E46 M3

    Tar tid mellom hendelsene her nå. Bilen har vært hos lakkverksted noen uker for å få den helt strøken. Har blant annet sørget for att alle hjulbuer, kanaler/skjørt og dører er 100% fri for rust. Dessverre sjekket jeg ikke jobben før jeg hentet bilen, så når jeg kom hjem oppdaget jeg at de ikke har truffet med fargen. De rydder selvsagt opp i dette senere, men det betyr jo at bilen må tilbake å blir stående enda lenger på lakkverkstedet før jeg får ferdigstillt den. Ellers venter jeg fortsatt på ombyggingen av girkassen, men han som gjør det har vært opptatt med endel andre prosjekter, så selv om jobben ikke er så stor så har den latt vente på seg. Satser på det blir ferdig iløpet av måneden ihvertfall Skal bli deilig å få på de nye sommerhjulene Ble Michelin 4S , med 275/30-19 bakhjul og 245/35-19 framhjul. Satser på det passer fint. Redigert: Skinnsetene i M3`en som jeg trodde var blitt behandlet var faktisk skinnsetene i X5`en (Fikk bare bilder på sms) Gikk litt fort i svingen der altså . Men M3en taes senere. Uansett knallbra resultat da
  3. Ingen problem hvis du har plass til Windows i bootcamp. Jeg kjører Inpa og Ista på min macbook air
  4. Daniel80

    Bmw m3 e46 ess

    Greit å forsterke sub-frame først, og ha noenlunde kontroll på tilstanden til rådelagrene. Vil tror at det holder å ta av reimen til kompressoren ved eu-godkjenning. Girkassen skal tåle det fint, selv med original clutch, men det kan være greit å montere en clutch som tåler litt mere krefter når den originale blir utslitt. Er visst mulig å få godkjent kompressoren med noe redusert effekt, men det krever nedstruping og en tur til Tyskland for TUV godkjenning (50.000,- ish).
  5. Daniel80

    Min E46 M3

    Ting tar tid, og mens jeg har ventet på at girkassen skulle bygges om er det dukket opp ett annet prosjekt som jeg nå har bestemt meg for å satse på istedenfor. M3`en kommer derfor sannsynligvis for salg til våren. 😯 Spørsmålet dukker jo da opp om jeg bør droppe konverteringen til manuell og selge bilen som original smg, eller om jeg fortsatt skal gjennomføre ombyggingen. Selve ombyggingen koster jo endel, så det spør vel om det er økonomisk fornuftig å bygge om når den likevel skal selges. Ellers har bilen blitt sett over og det er ingen tegn på svakhet eller sprekker ved overgangene til gulvet, så subframe forsterkningen som er gjort nå forventes å være tilstrekkelig. Har jo også ett sett med CSL brakerter og bremseskiver til frambremsene som det gjerne er lite poeng i å montere hvis bilen likevel skal selges.Samt seksjon 2 og 3 nytt ubrukt effektanlegg. Tar gjerne imot innspill.
  6. Daniel80

    Den store finn.no tråden.

    Er jo en CSi. Blir litt som at E46 M3 CSL er dyrere enn vanlig M3. CSi er jo sjelden og oppgradert versjon av Ci. Evt en M8 om du vil.. Motoren ble tunet så mye at den til og med fikk egen motorkode, selv om den er basert på Ci motoren. Bremser, understell osv er oppgradert +++
  7. Dette barnesetet kan ikke brukes uten isofix. Du må for all del ikke sette ungen i setet med bare beltet! Beltet skal kun være en tilleggs sikkerhet/beskyttelse når du bruker mageputen. Vet ikke om det er mulig å kjøpe nye seter som ikke krever isofix lenger, men snakk med en forhandler å sørg for å sikre ungen skikkelig. Det er ikke verdt å sluntre unna på det området. Jeg har ikke Isofix i M3`en heller, og foreløpig løsning er rett og slett at ungen ikke kan være med i bilen. (har ikke gjort mye innsats for å finne andre løsninger, men tar ingen sjangs på å jukse med dette).
  8. Ja, det er mange M3`er her, men jeg lurer på hvorfor ingen velger M4 istede? Jeg synes personlig den er enda ett lite hakk finere
  9. Daniel80

    BMW G31 ryggekamera og skitt

    Bruk RainX på linsen så slipper du at linsen blir uklar. Behandlingen må gjentas jevnlig, men alternativet er jo å tørke av skit mye mye oftere istede.
  10. Daniel80

    Feil med luftfjærer bak (F11)

    Høres ut som du har snakket med en elendig kundebehandler som ikke forstår hva det er snakk om. Jeg hadde ikke gitt meg og evt klaget det inn til forsikringsklagenemda om de ikke snur. Det er jo definert som bilen fjæring, så selv om det ikke er spesifisert at det også gjelder luftfjæring så skal det være dekket innunder bilens fjæring. Er ikke første gangen at forsikringselskap prøver å nekte erstatning man har krav på..
  11. Daniel80

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    VIN var vel original M3, men tror den var skjøtet?
  12. Daniel80

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Ble jo nettopp solgt en E30 M3 godkjent med turbo for 400k
  13. Daniel80

    Feil med luftfjærer bak (F11)

    Stort sett venstre belg som ryker. Og da blir jo all vekten liggende på høyre siden slik at den og blir lavere. Om du kjører med gåen belg slik at kompressoren kjører konstant vil kompressoren ryke til slutt. Det beste er å l bilen stå til belgen er skiftet. Det tar bare noen minutter bytte belg.
  14. Daniel80

    Bremsene bet bedre før bytte. BMW 3 serie.

    Men ordnet de årsaken til kastet? Som regel blir det kast i bremsene fordi hovedforingene slipper.. Fikses ikke det vil du få kast i de nye bremsene også.. Nye bremser er ofte dårligere enn de gamle i starten, fordi det tar litt tid før bremseklossene sliter rett spor i skivene så de passer sammen. Fram til det skjer er det bare "topppunktene" av klossen som streker mot skiven når du bremser. Det vil bli bedre etterhvert.
  15. Daniel80

    Barnestol i ny bil, beskyttelse?

    https://www.barnashus.no/besafe-tablet-og-seat-cover.html Anbefaler denne på det sterkeste