Daniel80 Skrevet August 14 Share Skrevet August 14 Jeg har en M2 som var uproblematisk, fast og fin å kjøre, men som nå er helt forferdelig, og jeg finner ikke ut hva som er galt. Flere ting har skjedd.. - Fikk oppdatert bilens software til M2CS på diff/steering og dsc. Kjentes fin ut etter dette. La merke til at den var blitt litt lettere på rattet, men ikke noe annet. Kun vanlig kjøring på vei. - Oppdaget så en (gammel) skade på bakdekket, så fikk lagt på 2nye bakdekk. Samme dimensjon, men valgte Falken Azenis FK520 (XL). (Hadde de originale MPSS fra før). Merket etterpå at bilen var sporete og slitsom å kjøre. Fikk sjekket dekk, hjulbolter +++ Sjekket deretter alle bolter i understellet, og fant en som ikke var helt tight nok. Tok derfor ny hjulstilling. Den viste at hjulstillingen for ene bakhjulet hadde havnet ut av posisjon, og dette ble korrigert. Fremdeles var bilen slitsom å kjøre. i over 120km/t føles det som om fronten løfter seg og flyter. Ustabilt. I lavere hastigheter (60-80km/t) blinker DSC lyset for ingenting, og i alle hastigheter føles det som om bilen elektronisk forsøker å justere og påvirke retningen helt uten grunn. Hyperaktiv DSC. Byttet til vinterhjul for å teste ett annet hjulsett, men problemet er det samme. Tok enda en hjulstillingskontroll på ett annet verksted, men de mente at hjulstillingen var god. Har ISTA+, så har nå gjort EPS startup og ICM startup, uten endring i kjørefølelse. Alle prosedyrer sier att alt er iorden, og bilen har ingen feilkoder nå, men før jeg tok EPS startup fikk jeg feilkoder på "Slip angel estimator - internal degradation due to SBS" og noen andre. Men de kommer ikke tilbake nå. Har noen vært borti dette? Kan det være "M2CS" programvaren det er noe feil med? Jeg fikk programvaren installert av en som skal være anerkjent av andre Bmw folk, og programvaren skal være original BMW har jeg fått opplyst. Annet: Bilen er senket på H&R fjærer og har H&R spacere. Originale felger og dekkdimensjoner. Hadde dette også før software oppdatering uten problemer. Eneste som er skiftet er jo bakdekkene fra Michelin til Falken. Motor er original og har aldri vært tunet IMG_9762.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå