Jump to content

tennbrikket

Members
  • Content Count

    1204
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

tennbrikket last won the day on February 21 2017

tennbrikket had the most liked content!

About tennbrikket

  • Rank
    Brigader

Profile Information

  • Kjøretøy
    02 E46 320D

Recent Profile Visitors

3772 profile views
  1. alt som går rundt går su(ndt). Altså gamle merce motorer går de, men dæven. Går jo like fort som å kaste en ballong. Skal faktisk ofre litt driftsikkerhet for å kunne ta en forbikjøring. Fattern er jo helt merce frelst, dessverre. Han hadde en w124 300D som gikk vel nestne 700k km før den ble hogd nå i fjor. Forbikjøringer med den var jo bare å glemme. Kom du bak en traktor, noe som ikke er helt utenkelig i innlandet, så måtte du bare ligge bak den til den var framme. Forrige uke så endte han opp med å kjøpe en w210 300D sugediesel med 41000 km på telleren, en eiers bil. Han såklart er jo meget fornøyd med kjøpet, men jeg syns det er en vanvittig kjedelig bil. Er jo artig med litt futt under panseret, snur deg ikke to ganger etter en gammel toyota corolla heller. Han og jeg er for så vidt uenig da jeg foretrekker BMW diesel, men gammern har vel ingen hast med å komme seg frem så da gjør vel merce motoren jobben.
  2. Det baserer du på hva? Ser de har steg 1 og 2 til E46 320d, dog uten fysiske inngrep ser det ut som. Litt rart, kan dog være dårlig formulert nettside om hva forskjellen på steg 1 og 2 de selger, men. Ikke har de mye tøft å få kjøpt til BMW diesel ser det ut som.
  3. Les her så velger du nok ingen av de.
  4. Mulig ett skudd i blinde og sikkert varierende kvalitet, men har du sjekket om noe høggere har? https://finndel.no/bilinfo.aspx?f=006&bnr=992037
  5. Hvis du legger ved bilde av label av begge PCene, så er det sikkert flere her som kan hjelpe deg. Fins overganger til det meste. Dog kan det være nvme på HP da de bruker som regel dette, og sata på Lenovo. Kan hende hp støtter tilkobling av en disk nr 2 i form av sata. Ligger vel en manual her på forumet en plass. Hvis den ikke er linket til i løpet av morgen dagen, så kan jeg laste opp den jeg har lokalt.
  6. bare flytt over disken.
  7. Vi deler ulik oppfatning av driftsikkerhet. Registerras og cp4 pumpe. Da skal jeg heller bytte en noen understellsdeler ekstra. Kan bytte mange understell for prisen av ett cp4 havari. M47/m57 er jo perfekte pendlebiler. Slitesterke og går billig. På jobben min har jeg den bilen med m47/m57 som har gått kortest med 280000 km, lengste har vel nesten gått 500000 km, ellers ligger de fleste rundt 350000 km. Ja, det hender seg det er noen slitedeler som ryker, men med så gammel bil så kan man fint bruke mye billige verksteder rundt omkring. Støtter @Otis sitt tips om 1 serie med m47. Ruster lite, slitesterkt og alt dette i en liten og lett bil. Må jo være utrolig artig å kjøre en sånn med litt ekstra krutt under panseret på.
  8. Hva har du å tape? Nøkkelen fungerer vel ikke. Regner dog med at noen på youtube har testet.
  9. Mulig sikkerhetsserfikat som er utgått Daniel. Trykk på avansert og se om det står i liten skrift nederst. Ta meg videre til dette nettstedet eller noe i den duren
  10. https://www.facebook.com/BimmerUpgradeNorway/
  11. Tror du må starte lakkurs for oss med boks. Det der ser utrolig bra ut. Jeg har prøvd meg på e46'en men det ble skikkelig dårlig og "harde" overganger. Er veldig lite rust på den, men er litt småtteri i form av lakkskader. Den største flausen av feil må vel være første gangen jeg fikk se og oppleve ordtaket ull er gull i forbindelse med polering. Skreller jo klarlakk som varm kniv i smør. Enda godt man har gammel bil var den eneste tanken jeg prøvde å ha i hode mitt.
  12. 270 ish. Dette gjelder da en E46 med automat så bilen begynner å dra på årene. Syns dog det er ganske utrolig hvor sprek en så gammel 2l diesel oppleves, hvert fall i litt høyere hastigheter og når den holder giret. Hadde sikkert vært mer morsomt med manuell eller en moderne automatkasse, men det får bli på neste bil. Hvis du holder til på østlandet så kan jeg varmt anbefale quickfix, forhandleren til TRF. Vanvittig mye kunnskap og brenner skikkelig for å gjøre alt ordentlig. Eneste stedet jeg har hatt bilen hvor alt er blitt strammet med moment etterpå. Er man nysgjerrig på BMW diesel trimming så er det mye interessant å lese under "bloggen" hans på bimmers.
  13. Tipper det går helt fint med riktig oppsett. Min har 150hk orginalt, men med steg 4 fra TRF så er den vel nærmere 250hk. Nå har ikke jeg kjørt så veldig langt med dette enda, men har vel bikket 10k km uten feilslag. Blir spennende å følge med, har som mål å kjøre med dette i minst 5 år/ 80/100k km til. Dette regner jeg med kommer til å gå helt fint. Hadde dog vært morsomt og bikket 500k km. Får se hva det blir til, sikler litt på E61 facelift med r6 diesel, men skal man følge lommeboka, fornuft og gjøre rådgiveren i banken fornøyd når huslån kommer på plass veldig snart så lønner det seg vel heller og bruke opp den bilen jeg har.
×
×
  • Create New...