tennbrikket

Medlem
  • Innholdsteller

    912
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

tennbrikket vant dagen sist Februar 21 2017

tennbrikket hadde mest likt innhold!

Om tennbrikket

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Kjøretøy
    02 E46 320D

Nylige profilbesøk

2259 profilvisninger
  1. tennbrikket

    BMW dieselmotorer

    Nord odal, ca en time unna skreia.
  2. tennbrikket

    BMW dieselmotorer

    ......
  3. tennbrikket

    BMW dieselmotorer

    Ventilen er krossbyttet med en kamerat sin, hvis det er den såkalte pressure converter som er lik på egr siden du mener?. Fått montert map sensoren nå, så skal ta meg en tur bare jeg får montert på dekslene igjen. Spreng fyrer som bare det i garasjen, men fy flate og frustrerende det er å fikle med sånne ting med kalde fingre.
  4. tennbrikket

    BMW dieselmotorer

    Mekanikeren som så over bilen syns den armen som justerer vnt mekanismen bevegde seg sakte. Bestilte først en brukt turbo fra koed, og den armen var nesten helt stuck, fikk så en overhalt en fra koed mot en mellomlegg, den armen bevegde seg meget enkelt sammenlignet med den originale turboen sa mekanikeren. Men jeg sliter fortsatt med lite effekt før 3k rpm, fikk da beskjed om å prøve å rense map sensor. Sensoren er nå renset, og skal montere den tilbake å teste bilen nå.
  5. tennbrikket

    BMW dieselmotorer

    Nå må jeg bare beklage hvis dette er årets dummeste spørsmål, jeg er veldig veldig lite skrukyndig av meg, dette burde jeg sikkert ha sjekket før jeg byttet turbo, men tenkte å ta en titt på map sensor. Finner dessverre ingen bra diy på hvordan man fjerner dette. Jeg er dessverre nesten avhengig av bilder eller video. Har sett noen bilder og ett dårlig videoklipp, men jeg klarer faktisk ikke å finne den... Er jeg på riktig spor i det hele tatt. Alt som står på nettet er fjern pollen filter housing 4x torx og du vil kunn se/kjenne den bak ved innsuget Update! Tror jeg fant den, hvis det er denne her. Eller er det denne til høyre? Har renset den i 10 min med kontaktspray, men det renner fortsatt mye drit ut av den. Er det like greit å kjøpe en ny en ?
  6. tennbrikket

    BMW dieselmotorer

    Hadde bilen på verksted i dag hvor det ble montert overhalt turbo. Fortsatt lite som skjer før 3k omdreininger. Måtte jo ha såpass uflaks at turboen satt godt fast på eksos siden, så det endte opp med noen ekstra timer..... Vet ikke hvor jeg skal fortsette, verkstedet påstår at det ikke er noen vakuumlekkasje, men de har ikke hatt av innsuget, går det mange vakuumslanger der som kanskje ikke er så synlige før man får demontert litt ?
  7. Nå må du vaske snart @Bayerfun 🤔
  8. Er jo litt tøft når den syns sølv IC mot blå bil er gromt, men smak er heldigvis subjektivt
  9. Meget tøff bil, denne kommer til å bli i meget god stand, det er det ingen tvil om. E28 var første bilen jeg noen sinne kjørte da jeg fylte 16 (2011). Fattern kjøpte en 518i uten noe som helst utstyr på en bilauksjon i tidlig 2000 mens han jobbet i Oslo. Lite å gjøre da man bor på brakke i Oslo annet enn å reise på bilauksjoner tydeligvis. Husker mamma fortalte meg hvor glad hun ble da han sa han hadde kjøpt seg BMW igjen, men hu ble skuffet da han kom hjem med den mest gubbete e28en i verden. Med takstativ og mangel på servo. Bilen gjorde nytten sin den, fattern solgte den på 400 000km, da var den nesten rustfri, ble kun brukt som arbeidsbil lokalt hvor det ikke blir saltet, lettvint med takstativ når man er snekker😂
  10. Jeg har veldig god erfaring med trekkomdittratt fyren. Kjøpte ratt av han for litt over 2 år siden, fortsatt like fint, ingen tegn til slitasje. Meget pen bil forresten, 335i står høyt oppe på ønskelisten
  11. tennbrikket

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Hva tenker folk om denne https://www.finn.no/133222909 ? Fargen er grusomt, og den kommer ALDRI i verden til å bli montert før jeg får lakkert den. Har en liter med quick bengalakk i samme fargekode som bilen stående hjemme. Org BMW takstativ medfølger, så mangler bare rails, noe som burde være rimelig greit og få tak i til en billig penge ( sett noen sett til 500kr). Begynner å bli gamle disse bilene. Hadde sikkert være fint med en splitter ny skiguard 830 profflakkert i riktig fargekode osv, men regner med at boksen kommer til å bli brukt fra januar til slutten av mars hvert år, så føler ikke at jeg går under kategorien " heavy user".
  12. tennbrikket

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Leter på finn, men tror takstativ kan være greit og kjøpe nytt. Virker som det er endel som ikke er så flinke til å vedlikeholde sånt. Skiboksen var nylig restaurert hos overnevnt firma, så den så i meget god stand ut. Dog så gjør det meg ingenting å kjøpe en som er ripete og falmet, morsomt med litt polering og haster ikke sånn veldig, har satt på aktivsøk så kommer det noe som virker lovende så ryker jeg nok.
  13. tennbrikket

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Da har jeg sendt noen elektroniske meldinger og fått noen svar. Ser ut som jeg må anskaffe meg rails og. Meget raske og hjelpsomme på kundeservice til takboks.no kudos! Lite referat nedenfor 😛 I og med at du ikke har rails så passer dessverre ingen av våre brukte bokser. En ny Skiguard 830T med Thule Wingbar edge stativ koster kr 13940,- f.mont Da Har vi en 850 som kan passe til kr 3500+ Thule squarebar kr 1939,- + montering kr 600 = kr 6039,-
  14. tennbrikket

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Tror linken har vrengt seg, nå får jeg opp alternativer for Mitsubishi, haha. Men å reise ned til en sjappe hadde nok vært det beste.
  15. tennbrikket

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det ser hvert fall ut til å holde, ja. Slik det ser ut nå, så tror jeg det blir å handle nytt thule takstativ, men brukt skiboks. Hvordan takstativ er å anbefale, betaler gjerne litt ekstra for det som er best ut, selv om design er litt subjektivt, så føler jeg alt ser likt ut på bilder. Hvis dere får opp stativene på linket nedenfor, hvilket hadde dere gått for ? https://www.thule.com/nb-no/no/buyers-guide?c=roof+racks&q=eFU9ijVDA