Gå til innhold

power kit dokumentasjon


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hvilken dokumentasjon de som har montert originalt power kit  hos bmw og fått dette godkjent hos Statens vegvesen har fremvist?

alt jeg fikk av dokumentasjon hos bmw var kvittering på kit og utført arbeid og det er vel neppe dokumentasjonen statens vegvesen er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bytterga skrev:

Hei.

Lurer på hvilken dokumentasjon de som har montert originalt power kit  hos bmw og fått dette godkjent hos Statens vegvesen har fremvist?

alt jeg fikk av dokumentasjon hos bmw var kvittering på kit og utført arbeid og det er vel neppe dokumentasjonen statens vegvesen er ute etter?

Monterte ikke Performance kit, men tuning fra Hartge. Jeg måtte ha med TÜV-papirer på effektøkningen.

Så må også få godkjennelse for "ombygging" fra Skatteetaten først. Skjema RF-1335 som nevnt over her. Tar som regel bare en dag eller to før det er i orden. Så kan du bestille time hos vegvesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, uglefossen skrev:

Du må levere skjema RF-1335 på Altinn.

Du skal få med dokumentasjon fra verksted på Verkstadsintyg BMW M Performance Power Kit.

Har allerede sendt inn og motatt svar fra skatteetaten 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, awt skrev:

Jeg fikk TÜV-papirer med fra BMW.

Jeg fikk bare kvittering. Sendte mail  før helgen og etterlyste ytterligere dokumentasjon men får ikke noe svar.. prøvde å ringe i dag men etter 15min i kø ga jeg opp. Får prøve igjen i morgen.

Sløvt å ikke gi med alle papirene når jeg hentet bilen 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke TUV papirer sålenge produsenten går god for endringene og spesifiserer at utslippene osv ikke fraviker fra original verdiene.. Jeg fikk dokumentasjonen fra GS bildeler som er BMW partner, det gikk problemfritt når jeg viste bilen til BT og hadde med papirene. Dette var en 2011 F11 520d jeg hadde montert M-performance styreenhet i.  Måtte også ha dokumentasjon på at det ikke trengtes oppgradering av bremser.. hadde bare papir som viste at delenummer på bremsene til 520d og 525d var det sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daniel80 skrev:

Trenger ikke TUV papirer sålenge produsenten går god for endringene og spesifiserer at utslippene osv ikke fraviker fra original verdiene.. Jeg fikk dokumentasjonen fra GS bildeler som er BMW partner, det gikk problemfritt når jeg viste bilen til BT og hadde med papirene. Dette var en 2011 F11 520d jeg hadde montert M-performance styreenhet i.  Måtte også ha dokumentasjon på at det ikke trengtes oppgradering av bremser.. hadde bare papir som viste at delenummer på bremsene til 520d og 525d var det sammen..

Tja ,vi får se når biltilsynet skal bedømme.

noen må ha tüv andre slipper, kommer kansje an på humøret til inspektørn 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bytterga skrev:

Tja ,vi får se når biltilsynet skal bedømme.

noen må ha tüv andre slipper, kommer kansje an på humøret til inspektørn 🤓

TUV er vel godkjenning av produkter som ikke er levert eller godkjent av produsenten. M-performance kit er levert av produsenten og de er derfor selv ansvarlig for at det er godkjent utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel80 skrev:

TUV er vel godkjenning av produkter som ikke er levert eller godkjent av produsenten. M-performance kit er levert av produsenten og de er derfor selv ansvarlig for at det er godkjent utførelse.

Ja, høres logisk ut.

blir fort forvirret når noen sier de må ha TÜV godkjenning.. er vel muligens på kit/tuning som ikke er levert av bmw 🙂
fikk akkurat workshop sertifikat på utført jobb stemplet og underskrevet av bmw så da er alt i boks .

Endret av bytterga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med dokumenter som det står TUV på.

Men jeg har ikke fått det inn i vognkortet, jeg gjorde det i tyskland, og har derfor ikke kvittering med norsk moms. Så hvis de krever kvittering vil jeg vel slite med en fra tyskland med tysk moms kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å finne mine papirer i forbifarten, men det var 4-5 A4-sider, og jeg er rimelig sikker det står TÜV på mine.

Hvorvidt det spiller noen rolle at det står TÜV på aner jeg derimot ikke.

Kontrolløren klaget på papirene, og syntes Volvo sine var mye bedre, men fikk godkjent uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...