lacim Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Hei, kjøpte en bil av en her inne i januar. Vi avtalte både muntlig og skrev på salgskontrakten at selger skulle betale årsavgiften. Av ren nysgjerrighet, ringte jeg tollvesnet og hørte om dette var gjort, noe det ikke var. Har så prøvd å få kontakt med selger via e-post (svarer ikke), telefon (avskrudd) og PM her inne (vedkommende har vært innlogget på forumet, men ikke gitt lyd fra seg) Rent juridisk sett føler jeg at jeg har mitt på det rene, så jeg lurer rett og slett på hvordan jeg bør gå frem for å få ordnet opp denne saken på en ryddig og grei måte. Har vurdert å ta kontakt med advokat, og det virker som det må bli den løsningen. Selger bor så langt unna at det ikke er et alternativ å oppsøke direkte. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Dersom han eide bilen 1 januar vi han få purring med straffegebyr, deretter vil han få inkasso. Får håpe han betaler når purringen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Du har muligens det juridiske på det tørre når det gjelder kjøpet og ansvaret for betalingen, men du har fortsatt ikke lov å kjøre en bil som ikke har årsavgift betalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lacim Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2013 Du har muligens det juridiske på det tørre når det gjelder kjøpet og ansvaret for betalingen, men du har fortsatt ikke lov å kjøre en bil som ikke har årsavgift betalt Ja, det er akkurat det. Begjæring for avskiltning kommer så vidt jeg husker i mai, så ønsker å få ordnet opp i dette. Tenker jeg tar kontakt med en advokat over helgen og forhører meg om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Tror ikke jeg hadde giddi og brukt tid og penger på advokat for den summen der.. Hadde det gjeldt en sum på 10 000,- + så hadde jeg skjønt det men Det er ikke det at du ikke har en god sak, men så mye tid på en slik sum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lacim Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2013 Tror ikke jeg hadde giddi og brukt tid og penger på advokat for den summen der.. Hadde det gjeldt en sum på 10 000,- + så hadde jeg skjønt det men Det er ikke det at du ikke har en god sak, men så mye tid på en slik sum? NAF har jo advokathjelp innrullet i medlemsskapet, så tenkte i første omgang å høre med de. Om jeg vender det døve øret til og betaler pengene fra egen lomme, er det som å innrømme nederlag. Det er mer en prinsippsak enn et spørsmål om pengene. Går det for langt kan jeg vel kreve saksomkostninger også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Tror ikke jeg hadde giddi og brukt tid og penger på advokat for den summen der.. Hadde det gjeldt en sum på 10 000,- + så hadde jeg skjønt det men Det er ikke det at du ikke har en god sak, men så mye tid på en slik sum? NAF har jo advokathjelp innrullet i medlemsskapet, så tenkte i første omgang å høre med de. Om jeg vender det døve øret til og betaler pengene fra egen lomme, er det som å innrømme nederlag. Det er mer en prinsippsak enn et spørsmål om pengene. Går det for langt kan jeg vel kreve saksomkostninger også. Har du gratis advokat så kjør på. Vedder på at om det kommer et brev til han fra advokat så betaler han ganske raskt, men det er mye å betale på nå på denne tiden av året, så det kan jo hende han bare ble nødt til å vente på neste lønning også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 23, 2013 Share Skrevet Mars 23, 2013 Dersom han eide bilen 1 januar vi han få purring med straffegebyr, deretter vil han få inkasso. Får håpe han betaler når purringen kommer. Dersom det er eierbytte mellom 1 januar og 20 Mars vil neste purring komme til nye eieren å dermed også inkasso krav om den ikke blir betalt. Hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet navnet på han innpå her så kanskje vi får vekk sånne useriøse folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå