Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hva det kan være at bilen rister slikt når eg trør på høres ut som det er mellom aksling som tar bort i noe. kan det være evt. motorfeste som gjør at maskin vrir seg?

noen som har vært bort i noe lignende, det er jo en del krefter her så bilen ikke er lagt for :P

håper noen har noen svar

Mvh Andreas

Skrevet

kjør veldig sakte å gi litt gass,hører du et klunk som om det er en slark så er det bakerste drivknuten på mellomaksel som er stiv(tørt eller stivt fett),gjør at det blir ubalanse i akselen når du gir gass,pleier også å gi noen metalliske lyder innimellom.

Skrevet

S.Hafsmo Hardykobling?

Bare bytte den er det du tenker på :)

bjalle: ja det høres sånt ut ja det hadde vært greit vist det bare er så enkelt :P

Skrevet
høres ut som hardykoblingen ja

sitter mellom girkasse og mellomaksligen, smal sak å bytte

det høres jo veldig greit ut :) ja for lyden har bare blit være, etter vært

Skrevet
høres ut som hardykoblingen ja

sitter mellom girkasse og mellomaksligen, smal sak å bytte

det høres jo veldig greit ut :) ja for lyden har bare blit være, etter vært

fort å sjekke.

her har du en gåen en :mrgreen:

DSC00517.jpg

2nfxarr6d0zax20vbril.jpg

Skrevet
høres ut som hardykoblingen ja

sitter mellom girkasse og mellomaksligen, smal sak å bytte

det høres jo veldig greit ut :) ja for lyden har bare blit være, etter vært

fort å sjekke.

her har du en gåen en :mrgreen:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

så pass ja :P hehe mange takk for hjelpen :)

Skrevet

Vil tro det holder med den originale 540i koblingen. Har ikke hørt om at folk har byttet til en annen type kobling pga pressa. Får du til å sjekke den uten å ta ned eksos?

Har du en tråd på bilen?

Skrevet

Såg faktisk akkurat likt ut som på min gammle E34 540 :) Så trur ikkje du trenge å bytte til noe annen hardykobling. Men det blir jo slitt og har sikkert aldri vert byttet på bilen din før.

Skrevet
Vil tro det holder med den originale 540i koblingen. Har ikke hørt om at folk har byttet til en annen type kobling pga pressa. Får du til å sjekke den uten å ta ned eksos?

Har du en tråd på bilen?

Tror det er den gammle din ;p

Skrevet

Skulle det være hardy koblingen så trenger du en solid fastnøkkel med forlenger,jeg måtte henge (90 kg)i forlengeren å gynge for at skruene skulle løsne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...