Gå til innhold

Angel Eyes på 1996 E38 - nettopp montert - nydelige.


 Share

Anbefalte innlegg

Det tok tid og litt leting på nettet, men endelig fant jeg noe som kunne brukes til å sette på nye lykter på min 1996 E38.

Min bil har Xenon originalt, med lykter som begynte å bli matte og brune. Dårlig lys og litt slapp i fjeste ble resultatet.

Siden jeg kjøpte bilen i februar 2012 har jeg sett etter Angel Eyes lykter til bilen, men var litt på nippet til å gi opp når jeg snublet over en video på You Tube,

http://www.youtube.com/watch?v=M4PGj8zoS-Y.

Etter litt om og men endte jeg opp med å bestille hos dette firmaet der borte, men avbestilte pga litt rare regler fra dem. De ville ha en kopi av begge sider av mitt kredittkort og en kopi av en ID kort med bilde og en signatur før de shippet varene til Norge. Det får de aldri av meg så jeg avbestilte og fikk pengene tilbake uten problemer.

Lette litt til og fant en nett side

http://www.umnitza.com,

tok kontakt og spurte om de har lykter til meg. Det bekreftet de, og ikke nok med det, de påstod at de hadde mye bedre lykter enn de jeg hadde kjøpt fra deres konkurrent.

Litt mailing frem og tilbake, gode og raske svar på dumme spørsmål og vips- så var jeg nesten 1100 USD fattigere, inkludert shipping og toll, og et par fancy lykter rikere.

Tok litt tid å få lyktene laget, men shippingen brukte kun en drøy uke.

Byttingen tok 1 1/2 time på begge to, brukte filmen i linken ovenfor som guide.

Det var ingen rare koblinger eller ekstra ledninger, alt var plug and play. Virket tilog med når jeg slo på lysene.

Nå må jeg bare få meg nye og sprekere tåkelys som matcher de nye lyktene.

zm0rx7qjojht8xf6yuot.jpg

Litt skitten når jobben startet, men utseende er nok litt tris og slapt uansett. På tide med nye lykter.

s5bt5hlwgb5k9bobkfwd.jpg

mjsfjv0mno2f8x7bjigi.jpg

3f1x7u4wvt89uvizssnh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en 750iA, 1996.

Bilen har nettopp passert 150000 km, og er i relativt god stand.

Kjøpte bilen av en fyr som heter Petter Holmin som den gang jobbet på Wangen Auto på Hamar (tror han fikk fyken der).

Dette ble et utrolig kjipt kjøp (da snakker jeg om prosessen) for denne karen bryr seg ikke så mye om hva som er sant og hva som er bløff. Etter det jeg har funnet ut om han så ville han ikke hatt hverken hender eller føtter igjen om han hadde bodd i et muslimsk land, ikke noen pen fortid på den mannen.

Bilen ble fremstilt som "one of a kind", og et smykke, nærmest urørt av menneskehender.

Den er importert fra Sveits, via Tyskland. Har funnet ut at den ble avskiltet i 2005, og stod stille frem til den ble hentet til Norge ihøsten 2011. Den ble kjøpt fra et lite verksted i Sveits, har ennå ikke fått eieren i tale, men jobber med saken. Vil gjerne ha hele historikken til bilen.

Historien som ble fortalt meg var at denne var eiet av en riking som bare kjørte den litt om sommeren, og så ble han syk og døde...., resten ligger i dagen, antagelig løgn fra A-Å.

Noen av påstandene var:

Original lakk, aldri maskinvasket, helt perfekt tilstand. Sannheten var at han hadde fått den delvis omlakkert i Tyskland (jeg har selv snakket med de som gjorde jobben) Dette er så dårlig gjort at lakken flasser av enkelte steder. Så denne skal til utlandet en dag for en hellakkering av proffer. Om noen har tips så er jeg lutter øre.

Jeg reagerte etter en stund på at bilen virket ujevn i stellet, og spurte om det var gjort noe med bilen, om den var fikset opp på noen måte. Det benektet han, men karene i Tyskland fortalte at de hadde gjort mye med bilen.

Jeg spurte ham om antenne for mobil var knukket, syntes den var litt stutt og rar, men nei - den skulle være sånn. (Den var selvfølgelig knekt, og jeg har byttet den)

Den ble levert med sommerdekk av en lurvete type, og bilen var helt jæv... å kjøre med på disse. De var ikke en gang godkjent for bilen.

Har hatt en lang sak med eier av Wange Auto, og han har ryddet opp, men jeg tror han har hatt det tøft med å rydde opp etter Holmin. Misunner ham ikke den jobben, for den fyren har jeg ikke noe positivt å si om.

Slik kan jeg fortsette, men heldigvis så er det ikke så negativt som det høres ut.

Har hatt bilen inne hos en kyndig kar i Bergen, og han sier at det er en strukturelt veldig bra bil. Ingen rust i det hele tatt, blank som en barnerumpe under. Maskinen virker tett og fin, og ligger på under 1 l på langkjøring. (Selv om Holmin mente å kunne dokumentere at den lå på 0,8 på blandet kjøring!)

Vi har lett med lys og lykte i datasystemet på bilen for å se om den er tuklet med på KM, men det ser faktisk greit ut. Til tross for alle løgnene til Mr Holmin ser det ut til at han ikke har bløffet på akkurat det.

Det er selvfølgelig noen detaljer med en så gammel bil, men den fremstår som over snittet fin. Irritasjonen for meg var at jeg ble løyet så mye for av Holmin. Prismessig gav jeg nok litt over det jeg burde, men på den annen side tror jeg ikke de tjente så mye på dette salget.

Det som skal gjøres fremover er lakkering, nye felger og fete dekk, finne et Navi/multi system Lurer på den nye Dynawin spilleren), og fikse 10-12 detaljer, som feks bytte litt av innendørs trimmen (en sprekk i en list), bytte plastdeksel på siden av sete pga en liten sprekk - den type detaljer.

Bilen blir kjørt 3-4000 km i året, og skal vare i 30 år til om jeg får det som jeg vil.

Jeg kaller henne for Olga - en stor feit tysker som er deilig å ri :lol:

wn1uwp63tot2hdtvpzn9.jpg

32ezyyp34vh9yn7z4yco.jpg

m51rzixyei6wdvbvbhbq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ros.

Bilen er nydelig - jeg er veldig happy med henne, men det er irriterende å se alle småfeilene når man kommer inn på bilen.

Dette karroseriet er så vakkert at det fortjenesr perfekt lakk og trimming. Er vondt hver gang jeg vasker bilen for da finner jeg løs lakk og nye sår.

Blir nok å bruke mer penger på denne enn hva som er fornuftig, men på den annen side så kunne jeg jo spart på frimerker, og de koster også litt.

Har du noen linker til de spillerne du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Den er vel egentlig ikke å få til E38, men det er så mange som mumler om at det skal være mulig med den nye.

Jobber med å få tak i en defekt enhet jeg kan få låne for å sjekke om det fysisk lar seg gjøre.

Har ikke lyst til å legge ut noe penger på dette før jeg vet at ting passer.

Om jeg får låne en boks så skal jeg legge ut en tråd - uansett hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for komplimenter for bilen.

Synes også det er en nydelig bil, og det er faktisk en fryd hver gang jeg åpner garasjen. Gøy å ha en slik en stående.

Særlig V12'ern er prikken over i'n, det hender junior eg jeg starter henne opp og bare står og sikler med åpnet panser. Maskinen er rett og slett rå.

Denne skal bli 100% igjen i løpet noen få år.

Det jeg hører er at de nye Dynavin spillerne skal være noe forskjøvet i forhold til de gamle, skal ringe Dynavin i Tyskland og høre om de har en dummy jeg kan få låne av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Pen bil :) Denne har jeg aldri sett i Bergen før? Regner med du er ute å cruiser i finværet for tiden 8)

Denne bilen kunne kledd noen 18" M-parallel felger!

Hei og takk for rosen.

Denne bilen er lite ute og kjører.

Har 2 elektriske biler som er ute hver dag, forsøker å spare denne til finvær og langturer. Den har bare 153 000 km på telleren, så jeg har lyst til å holde dette nede så lenge som mulig.

Morsomt at du nevner felger til denne, er på utkikk etter akkurat den type felger du nevner. Har fått litt priser her og der og sitter og vingler om jeg skal ta originale BMW felger til en råpris eller om jeg skal kjøpe uorginalt.

Blir 18" - har du forslag til felg og dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...