GATEBILmag Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Styringen er somm sagt tung på min e36 318 tds. Ingen ulyder fra servopumpe, reimer intakt. Eneste er at når jeg jekka den opp og svingte, så "surklet" det endel fra tannstangen. Noen tips til hva det kan være? Pumpe eller tannstang? Noe måte å feilsøke uten å bytte begge deler for å se?
so3nd Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 kan vær du har lite olje på servoen, skru opp lokket der du fyller servo olje, der er det en peilepinne på lokket, skjekk det først:)
GATEBILmag Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Har sjekket oljen, til og med prøvd å "lufte" systemet, og fylt på ny olje. Ja den har vært slik siden jeg fikk den.
vegard89 Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Ok. Spørs hva du mener med tung på styret? er den veldig tung ? Sleit med det samme problemet på en e36 jeg hadde før også.. men fikk bare beskjed om at dette var ganske vanlig på disse bilene.. Så lenge den var lett på styringa under kjøring. Men er lett og grei når du kjører eller?
GATEBILmag Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Nei den er grisetung hele tiden, også når jeg kjører. Rundkjøringer og bykjøring er et herk. Som om det ikke er servo. Den er såpass tung at kjører man seint eller står i ro, må man ta i med begge hender. I større fart, svinger man jo ikke så mye, men den er like tung da.
GATEBILmag Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Nei, ikke særlig med fukt på noen av de. Kanskje litt svett tannstang, men vanskelig å skille fra drit, vann etc fra veibruk. Men noe lekkasje i den forstand er det ikke.....
GATEBILmag Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Jepp, får forsøke å bytte pumpen og håpe på det er den. Takk for tips!
glue Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Ta også å sjekke tårnlagrene, dersom de ryker vil bilen bli tung på styringa
Tyskerblekk Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Ta også å sjekke tårnlagrene, dersom de ryker vil bilen bli tung på styringa Hvor sitter disse tårnlagrene?
Mister Bimmler Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Jeg bytta pumpa pga. støy, og så tannstanga da den mista olje. Det var det siste som hadde virkning hos meg, så en vet aldri.
Tyskerblekk Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Jeg bytta pumpa pga. støy, og så tannstanga da den mista olje. Det var det siste som hadde virkning hos meg, så en vet aldri. Okok.. kunne du kanskje skrevet en "arbeidsbeskrivelse" av servopumpe bytting?? Finner ikke en eneste DIY på 318tds på nettet :/ Tusen takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå