Vegard-E30 Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 har litt problem med min 2,8 liter.. den virker litt slapp til å vere en 2,8 trur eg (uten å ha prøvd noke anna, men syns ikkje de e særli stor forskjell fra 325) men hovudproblemet er fjusking ved jamn kjøring ( halv gass) men gjer eg flat fjøl er det ikkje noke fjusking. (den ligger å rykker) og ved rolig pådrag høre du at den fresa å ikkje går skikkelig. når den er kald, kan eg ikkje gje full gass, da stopper den opp på ca 3000 omdr. og detter ned igjen, dette er samme om du gir full gass eller ikkje.. noken som har vert borti samme problem? Har bytta plugger. prøvd å koble fra lmm, lambda..
hagenisse Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Er jo et par sensorer som pleier lage kødd på denne, så en kjapp diagnose er sikkert ikke dumt.
Vegard-E30 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Det som er skit er at eg ikkje får kontakt med styreenhetene.. ikkje abs eller motorstyreenhet.. det problemet har vert i bilen før motorbytte og.. så må finne koblingsskjema til El-nettet til bil og motor, og finne ut kor feilen er, men hakje komt så langt. skal prøve å bytte coilene å sjå om det hjelper, visst ikkje blir det bestilt ny kam,veiv og temp sensor, og lmm da den er gåen.. tenkte berre at visst noken hadde vert borti akuratt samme problem, så hadde det vert kjekt å vite
Rogeren Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Høres i grunnen ut som veivsensor... sent by me, with Tapatalk 2
Vegard-E30 Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 skal ut å prøve foresten noken som har m52b28 hjerne?.. Er blitt lurt, er jo 2liter styreenhet..
Rogeren Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Samme styreenhet, forskjellig programvare på den... sent by me, with Tapatalk 2
Vegard-E30 Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Ja, men er bra forskjell på de 2, ifølge en bekjent som har bytta på sin 528, da det stod 2liter hjerne i den og etter han bytta gjekk den betraktelig bedre.
Rogeren Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Boksen har samme nummer, programvaren er forskjellig... du kan evt omprogrammere den du har, MÅ ikke nødvendigvis skifte den. Mer er jo litt forskjell på programvaren ja... Har en styreenhet fra e36 328 med chipprogram, den går ganske greit. sent by me, with Tapatalk 2
Rogeren Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Har du sjekket at det er b28 luftmassemåler og dyser? Er det b20, kan det gi slike problemer du har... sent by me, with Tapatalk 2
JTS77 Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Grunnen til at eg ville at du skulle koble av tomgangsregulatoren er at eg hadde akkurat det samme problemet med min etter motorbytte. Etter masse feilsøking fant eg ut at Ac releet kobler inn og ut hele tiden, dette fordi at ecu var programmert uten Ac og eg hadde det. Ecu ble da forvirra og koblet inn ut ac hele tiden, himla jokking ved jevn fart. Ved å aktivere Ac justeres tomgang høyere for å kompensere belastning. Ved Max belastning gikk den bra, slik som din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå