Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt problem med min 2,8 liter..

den virker litt slapp til å vere en 2,8 trur eg (uten å ha prøvd noke anna, men syns ikkje de e særli stor forskjell fra 325)

men hovudproblemet er fjusking ved jamn kjøring ( halv gass) men gjer eg flat fjøl er det ikkje noke fjusking. (den ligger å rykker) og ved rolig pådrag høre du at den fresa å ikkje går skikkelig.

når den er kald, kan eg ikkje gje full gass, da stopper den opp på ca 3000 omdr. og detter ned igjen, dette er samme om du gir full gass eller ikkje..

noken som har vert borti samme problem?

Har bytta plugger. prøvd å koble fra lmm, lambda..

Skrevet

Det som er skit er at eg ikkje får kontakt med styreenhetene.. ikkje abs eller motorstyreenhet.. det problemet har vert i bilen før motorbytte og.. så må finne koblingsskjema til El-nettet til bil og motor, og finne ut kor feilen er, men hakje komt så langt.

skal prøve å bytte coilene å sjå om det hjelper, visst ikkje blir det bestilt ny kam,veiv og temp sensor, og lmm da den er gåen..

tenkte berre at visst noken hadde vert borti akuratt samme problem, så hadde det vert kjekt å vite :)

Skrevet

Boksen har samme nummer, programvaren er forskjellig... du kan evt omprogrammere den du har, MÅ ikke nødvendigvis skifte den.

Mer er jo litt forskjell på programvaren ja...

Har en styreenhet fra e36 328 med chipprogram, den går ganske greit.

sent by me, with Tapatalk 2

Skrevet

Grunnen til at eg ville at du skulle koble av tomgangsregulatoren er at eg hadde akkurat det samme problemet med min etter motorbytte. Etter masse feilsøking fant eg ut at Ac releet kobler inn og ut hele tiden, dette fordi at ecu var programmert uten Ac og eg hadde det. Ecu ble da forvirra og koblet inn ut ac hele tiden, himla jokking ved jevn fart.

Ved å aktivere Ac justeres tomgang høyere for å kompensere belastning. Ved Max belastning gikk den bra, slik som din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...