IdidMyE28 Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Heisann! Trenger noen tips og råd ang. turbomontering på m30 motoren. planen var å kjøre 400-450hk og vil helst ha det så skuddsikkert som mulig. veit ikke nøyaktig hva som er gjort med denne motoren, men fikk den av en kompis jeg stoler på. det skal være nye råder og stempler, 3.7 boring 91.93 dim, plana/omsveisa topp, pianotråd og b7 turbo kam som jeg kommer på i farta. tenkte å bestille en turbo kit fra TCD. noen som har erfaring eller veit om det er noe tess? tenkte også å bestille dyser, eksos og klutsj fra samma siden. jeg har trua på den kiten men vil alikevel forhøre meg litt først. dysene er jeg også litt blank på, men hva slags type dyser krever motoren med feks 400+? vil nødig bruke epoxy feks vis det finns noen som holder mål og passer. også var det datasprut..titta en del på autronic sm2 og 4. går ut ifra at det er skikkelig sprut. er det radikale forskjeller på di to? og er det dyrt å få det skikkelig mappa? girkasse valget er heller ikke bare bare, men har en getrag 260 liggene. har hørt at den ikke holder helt mål? har også 262cr som jeg kan bruke, men har mindre lyst. hørt at 265 kassene er ganske seige, men mange har forskjellige meninger om det også, så om noen har innspill om det, hadde også vært fint. med tanke på pianotråd..er det noe hensikt å ha stålpakning da? eller holder det sånn som det er og skru det fast med arp bolter? har tenkt å montere olje temp, trykk og turbo trykk instrumenter også. trenger en liten fasit på åssen det kan gjøres også. det er vel det grunnlegene jeg lurer på. er første gangs turbo prosjekt og er fersking på detta så må ha det litt inn med teskje takker for alle tips og råd på forhånd!
Morty999 Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 med den borringa er det ingen 3,7l hvertfall. men en orginal 3,5l klarer fint 4-500hk uten å slite eller gå i stykker. så lenge ALT med forbrenning e ri orden. sprut ville jeg gått for vipec eller link. myye letter å jobbe med. + montere 265 kasse er å anbefale da ja.
Fekzen Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Du kan nå 400-450 hk på ca 1 - 1,2 bar laddtryck med original sprut och Turbochip. Jag har flera kunder som ligger däromkring och kör med Turbochip, fungerar klockrent. Det går bra att skicka mig PM för mer info kring det. Fördelen är att du inte behöver byta ut styrsystemet alls och du behöver heller inte lägga massa pengar på mappning. Nackdelen är att du själv inte kan leka och ändra i det. Så man får anpassa programmet efter en viss effekt redan från början så kan man sedan justera upp eller ner laddtrycket lite och få ner och upp effekten lite. Mvh// A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå