Anderspr0 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 Men tannkrem varer vel bare til man vasker bilen, og det skrubbes bort?
Mantis Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Thurtle har et kitt med slipepader i flere grovheter for sliping av lykter. Det tar en del tid og man må regne med rundt 2 timer jobbing på hver lykt, men resultatet har blitt meget bra på de bilene jeg har gjort det på
Anderspr0 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 2 timer? Ikke rart mine ikke ble perfekte Skal bestille ett par padder, tanken falt meg nå at svamp-pad kanskje ikke er tingen
gry Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Sånne svamp-padder har jo ingen "korning", i mangel av bedre uttrykk, de er bare et medium for å påføre produkt med. Så de kaller jeg stort sett for nettopp påføringspute;) De tilfører ikke noe kutt, det eneste du får ut er det som finnes i middelet. Men også skikkelige poleringsputer er jo forsåvidt "svamp". Men med borrelåsfeste og vesentlig mer spenst i materialet.. Sonax er et merke som finnes i endel av de vanlige butikkene (dvs Clas Ohlson og Torshov osv), de har puter med ulike grovhet som jeg har brukt noen av selv. Mener de minste passer perfekt på den tohodete poleringsmaskina Biltema selger. Og så selges de i pakker på to:) skrivi på Asus-padda mi i Tapatalk HD
Anderspr0 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 Brukte svampen på maskin, med borrelås men kommer noe annet snart
Anderspr0 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 Hvilke materialer er paddene du bruker?
gry Skrevet Mars 31, 2013 Skrevet Mars 31, 2013 Var en kjapp tur på hytta uten dekning.. derfor litt seint svar. Men de aller fleste poleringsputene er noe slags skumgummi/svamp/plastmateriale. Det er sikkert produksjonshemmelighet hva det er helt eksakt, men i bunn og grunn ligner det på varianter av "svamp" alt sammen.. Jeg har noen få poleringsputer som ikke faller innunder forrige avsnitt. Jeg har noen i ull, som gir mye kutt uten å genere like mye varme som en grov pute i skumgummi (noe som kan være praktisk på lakkerte deler i plast/karbon/glassfiber da varmen ikke sprer seg slik som i metalldeler). Og så har jeg noen i filt som er spesialputer for polering av glass (brukes med eget poleringsmiddel, glass liker for øvrig ikke varme det heller..) (Og så har jeg selvfølgelig noen greier til å montere på drill for polering av felg, den ene ser ut som fleece klipt opp og festet i en ball. De andre kan muligens være sammenpressa bomull) skrivi på Asus-padda mi i Tapatalk HD
Ullsokk Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 3M leverer et veldig bra sett til lykteglass som er til å ha på drill Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå