Gå til innhold

Løse slanger i motorrom 318tds, hvor skal dem? Funksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, litt diesellukt i kupéen gjorde at jeg romsterte litt rundt i motorrommet. Fant faktisk 3! hjemløse slanger underveis. Hvor skal dem, evt hvilken funksjon har dem? Den ene er forøvrig blenda..

20130324_162619_zps09693320.jpg

Samme slange som dukker opp igjen og går inn på noe?! litt til høyre i bildet.

20130324_162929_zpsdb74a2ec.jpg

Snål blenda vakumslange, hvor skal du? :oops:

20130324_162755_zps5ad4b508.jpg

Må innrømme at dette er rimelig flaut, men dette er min første dieselbil. Jeg skjønner lite :lol:

Tenkte rense egr i dag, ser folk prater om å putte en mynt i rør fra manifold. Noen norske mynter som passer fint her? :D Evt andre ting man lett har tilgjengelig? Skal jeg fjerne vakum til egr samtidig, eller skal jeg la denne slangen være?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg prøvde å putte vakumslange fra nest siste bilde inn på dingsen med en slangestubb stikkende ut på siste bildet.. Ingen forskjell.

Jada, skillsa er på topp :lol:

Ifølge boka skal bilen gjøre 0-100 på 14.4? sekunder. Min gjør 0-100 på 42sek. Turbo er byttet for etpar år siden, men jeg føler egentlig at jeg kjører NA-bil. Effektkurva er helt jevn for så å dabbe av litt opp i registeret. Hadde vært utrolig praktisk å klare holde mer enn 120km/t mtp europaturen denne bilen skal legge ut på i Mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...