Eirikagl Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Jeg er i ferd med å kjøpe en stasjonsvogn. Har vurdert 2009/10 3-serie, men tror bagasjerommet blir for knapt til et hundebur (schæfer). Har derfor kikket mer mot 5 - serie. Noen her inne som har erfaringer med hundehold i en av disse? Tenker da på at det må være plass til buret, å ha hund løs bak er ikke aktuelt. Takk takk
Thomaz Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Hadde dogo canario i det største hercules buret i en 5 serie. Passer akkurat. Evt fikse skikkelig hundegitter så den ikke kommer inn i coupén. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Odd-M Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Det er flere som bygger spesialtilpassede bur til de fleste kurrante modellene. Trønderburet f.eks. Har sett flere eksempel på disse og de virker velbygde med god utnyttelse av arealet. Du kan få det bygd på akkurat de målene du vil ha om du har spesielle ønsker. Problemet med BMW generelt er den skrå bakruten og rolloen, som begrenser mulighetene noe.
Olems Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Har selv hatt 2 schæferhunder i mange år og i forskjellige biler og har hatt dobbeltbur i bilen. Har nå et spesialtilpasset bur i min 5 serie (f11) som jeg er veldig godt fornøyd med. Hadde X3 tidligere, også med dobbeltbur. Kanskje noe lite, men hundene trenger i grunn ikke så veldig stor plass om det kun er snakk om transporten. Litt for lite om hundene må "overnatte" i bilen på tur. Buret til 5 serien er det ikke noe problem. God plass også når hundene må bo i bilen noen dager. Hadde Trønderbur i en Passat for 8-10 år siden og var ikke fornøyd. For spinkelt og ikke trygt ved en evt. påkjørsel bakfra. Mange levandører av spesialtilpasset bur. Jeg kjøpte mitt direkte fra Tyskland http://www.hundeboxen.de Denne levandører leverer spesialtilpasset bur til de fleste biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå