Gå til innhold

Stroke m42b18

Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort div oppgradering av m42b18 motor? Der fins jo 1,9 av denne og har hørt at noen bruker deler fra 1,8tds motoren for å stroke den opp noe.. Vil ha litt mer hk og nm i motoren uten å bytte motor. Vil ha alt godkjent nemlig, så nytter ikke å øke akselvekta noe særlig..

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du å ha det godkjent? De må jo åpne motoren for å finne ut at det er gjort endringer, og det skjer aldri. Du får ikke så mye hester ut av det at de får merket det i benken, tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gjort div oppgradering av m42b18 motor? Der fins jo 1,9 av denne og har hørt at noen bruker deler fra 1,8tds motoren for å stroke den opp noe.. Vil ha litt mer hk og nm i motoren uten å bytte motor. Vil ha alt godkjent nemlig, så nytter ikke å øke akselvekta noe særlig..

Forslag?

drit i hele godkjenningen du. så lenge du ikke monterer noe som syns under eu er det ikke vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så avansert og veeldig dyrt ut da jeg ikke akkurat kan ta meg av den oppgaven, heller kjenner jeg ikke noen, eller har hørt om noen som har prøvd det før.. Men flere forslag mottaes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter turbokit, så tar du av turbo før EU kontroll , er bare å bruke et eksos hus fra en gammel turbo å plombere litt, så kan du bruke den som en slags bypass klosse der turboen skal stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige er jo hive ut motor, men det blir ikke godkjent så da må en gjøre ting en ikke kan "se" eller forstå helt uten videre etterforskning :lol: med tilleggs ting som turbo og kompressor så blir det arbeid å få det av igjen til eu i tillegg til mer slitasje på resten av motor og drivverk. Kompressor er i så fall bedre enn turbo hvis det finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you for your interest in our DowningAtlanta Supercharger systems.

For over 15 years we have built complete, bolt-on kits for BMW four-cylinder cars and

have shipped them to discerning owners all over the world. Because the manufacturer

has now discontinued the blower we have always used, we have exhausted our inventory

and have no more kits to sell. We appreciate your confidence in our products.

Sincerely, DowningAtlanta Superchargers

DOWNING ATLANTA INC.

5096 Peachtree Road, Atlanta, GA 30341

Tel: 770.457.6300 Fax: 770.458.6118

© 2007 Downing Atlanta Inc. All rights reserved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...