Bmw mann Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Noen som har gjort div oppgradering av m42b18 motor? Der fins jo 1,9 av denne og har hørt at noen bruker deler fra 1,8tds motoren for å stroke den opp noe.. Vil ha litt mer hk og nm i motoren uten å bytte motor. Vil ha alt godkjent nemlig, så nytter ikke å øke akselvekta noe særlig.. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Hvorfor trenger du å ha det godkjent? De må jo åpne motoren for å finne ut at det er gjort endringer, og det skjer aldri. Du får ikke så mye hester ut av det at de får merket det i benken, tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Noen som har gjort div oppgradering av m42b18 motor? Der fins jo 1,9 av denne og har hørt at noen bruker deler fra 1,8tds motoren for å stroke den opp noe.. Vil ha litt mer hk og nm i motoren uten å bytte motor. Vil ha alt godkjent nemlig, så nytter ikke å øke akselvekta noe særlig..Forslag? drit i hele godkjenningen du. så lenge du ikke monterer noe som syns under eu er det ikke vits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Det jeg mente var godkjenning mtp ting de kan se feks motorbytte til en større motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Du kan jo bygge en s42 replica, har ikke hørt om noen her i landet som har gjort det, men det hadde blitt gromt står en del om det her: http://the325is.blogspot.no/2011/12/bmw ... -euro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Så avansert og veeldig dyrt ut da jeg ikke akkurat kan ta meg av den oppgaven, heller kjenner jeg ikke noen, eller har hørt om noen som har prøvd det før.. Men flere forslag mottaes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Monter turbokit, så tar du av turbo før EU kontroll , er bare å bruke et eksos hus fra en gammel turbo å plombere litt, så kan du bruke den som en slags bypass klosse der turboen skal stå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Vil ha noe mer stabilt og godt for motoren i lengden. Turbo sliter på motoren. Sugetrim, optimalisering eller ombygging av noe som allerede er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Det mest vanlige er jo hive ut motor, men det blir ikke godkjent så da må en gjøre ting en ikke kan "se" eller forstå helt uten videre etterforskning med tilleggs ting som turbo og kompressor så blir det arbeid å få det av igjen til eu i tillegg til mer slitasje på resten av motor og drivverk. Kompressor er i så fall bedre enn turbo hvis det finnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Du kan jo google "dasc" downing atlanta supercharger kit Kompressor kitt beregnet på m42/m44 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Thank you for your interest in our DowningAtlanta Supercharger systems. For over 15 years we have built complete, bolt-on kits for BMW four-cylinder cars and have shipped them to discerning owners all over the world. Because the manufacturer has now discontinued the blower we have always used, we have exhausted our inventory and have no more kits to sell. We appreciate your confidence in our products. Sincerely, DowningAtlanta Superchargers DOWNING ATLANTA INC. 5096 Peachtree Road, Atlanta, GA 30341 Tel: 770.457.6300 Fax: 770.458.6118 © 2007 Downing Atlanta Inc. All rights reserved. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå