Gå til innhold

Godkjenning av senk?

Anbefalte innlegg

Hei skal til å montere supersport senkesett nå med Tuv papirer , men så har jeg jo selvfølgelig lyst til å ha dette godkjent i vognkortet også. Det eneste som får meg litt usikker er at jeg monterte et eksos anlegg ifjor av ukjent merke, bare lydempern blei bytta . Er dette no de kan komme til å kicke på ?

Har ingen godkjenningspapirer på eksosen eller noe, men sålenge den er innenfor et db krav må det vell være greit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du berre har bytta bakpotte skal det litt til før at de pirker borti det, blir som oftest ikkje høyere enn db målet som står i vognkort. + du er der for ågodkjenne senkesett, ikkje teknisk kontroll, vil rekne med det går fint. hadde sjølv nesten rakt rør når eg godkjent mitt (er dog dieselbil men bråker en del likevel) de sa ingenting. I verste tilfelle møter du på en skikkelig trangtilsynet idiot, men så lenge Co2 målingene og lyden er innenfor vognkort, så har du nok ditt på det tørre. Ville reist dit med god samvittighet. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun det som er typegodkjent til bilen som står i TUV-papiret.

Ellers må du følge kravet satt av EØS, somregel pleier de å samsvare. Nå om dagen er det vel 8cm fra bakken og opp til nærmeste metalldel under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gokjenning av senk i dag er ikke noe problem så lenge du har TUV :)

jeg hadde ikke med noen papir på lys justering, det var noe han sjekket der inne. (justering var seff tatt på forhand)

jeg kom å inn på BT med 304 grenrør,tomt katalysator hus å sebring eksos. (mørk godt e30 6er lyd)

bak hadde jeg å røde tall på justering men siden det ikke er mulig å justere så mye bak så gikk dette fint så han.

han slang til og med ut av seg at han hadde sett å gokjent verre en detta tidligere når det kom til e30.

fullt mulig jeg traff riktig mann på riktig dag her,har hørt mye rart om BT men jeg fikk ikke skrekken.

Ronny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så uheldig at bilen var litt over 0,5 cm høgere på ene siden en den andre (var montert da jeg fikk bilen) så måtte ta ny hjulstillings kontroll og dra dit på nytt etter jeg finjusterte... når det gjelder høyde, så måtte han faktisk følge med på at bilen ikke tok nedi når jeg kjørte opp på rampen. Da sa han den var veldig lav ;) men det gjorde ikke noe :P

Lysene sjekket han ikke, men jeg sa jeg var på amatør verksted å justerte dem (som jeg var) og fikk han til å justere dem, de var helt feil :P fikk timen gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...