Sommervik Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 Hei. Har koblet AE's på min BMW E46. Når jeg kobler den blåe ledningen til parklysene, kommer den en irriterende "tikkelyd" + at lysene (AE) blinker. Når jeg kobler den gule ledningen (som egentlig skal kobles på coupélys) til parklysene kommer ikke "tikkelyden", men lysene blinker fortsatt! Har lagt ved et bilde av hvordan reléet ser ut og linker til en youtube-video som viser "tikkelyden" Setter utrolig stor pris på hjelp!
Sommervik Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Kjøpte disse på Ebay. http://www.ebay.com/itm/180950603810?ss ... 1438.l2649
Sommervik Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Haha, blinklysrele? Tror ikke det nei
Aquarius Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Du har nok byttet om noen koblinger der. Er det et 87A relè du har?
Sommervik Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Har dessverre ikke så mye peiling på slikt. Kanskje du klarer å se ut i fra bildet hvordan relé jeg har?
Sommervik Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Jeg koblet den ikke til ECU-boksen som de fleste bruker, fordi jeg ikke kunne finne den jævela ledningen! Jeg fulgte den DIY'en, der han kobler den til baklyset på førersiden http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... ye+install
Aquarius Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Dette skal fungere: 1. Koble 86 til 0V (jord) 2. Koble 85 til parklyset (eller tenning) 4. Koble 30 til + på angle eyes 5. Koble - på angle eyes til 0V (jord) 6. Koble 87 via sikring til batteri + 7. Koble 87A til cupè/fotbrønn lys (dersom du ønsker fading)
Sommervik Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 Dette skal fungere:1. Koble 86 til 0V (jord) 2. Koble 85 til parklyset (eller tenning) 4. Koble 30 til + på angle eyes 5. Koble - på angle eyes til 0V (jord) 6. Koble 87 via sikring til batteri + 7. Koble 87A til cupè/fotbrønn lys (dersom du ønsker fading) Det er punkt to jeg sliter med! Har du peiling på hvor denne ledningen er? Har sett igjennom 20 DIYs, og alle kobler til en rød/hvit/gul ledning i ECU-boksen. Men denne ledningen har ikke jeg...
D.Toft Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 ingen problem, jeg tok å la en ledning fra orginal parklysholder og ut gjennom baksiden på lykten
Sommervik Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 ingen problem, jeg tok å la en ledning fra orginal parklysholder og ut gjennom baksiden på lykten Skjønner ikke helt hva du mener
D.Toft Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 lokaliser pæreholderen, så finner du +kabelen på denne, jeg tok +kabelen ut fra pæreholderen, loddet på en ny ledning, borret hull i lykten på baksiden og la ledningen ut igjennom der
Sommervik Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 lokaliser pæreholderen, så finner du +kabelen på denne, jeg tok +kabelen ut fra pæreholderen, loddet på en ny ledning, borret hull i lykten på baksiden og la ledningen ut igjennom der Åja! Hadde du da samme ledningsnett som det jeg har? Så da kan jeg koble den gule ledningen min på "+"-kablenen? Skjønner ikke hvorfor borret hull i lykten...
D.Toft Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 den gule er jo til interiør lys. borret hull i lykten for å trekke ut en kabel, gjøre det lettere for meg. har samme elnett ja
Sommervik Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 den gule er jo til interiør lys.borret hull i lykten for å trekke ut en kabel, gjøre det lettere for meg. har samme elnett ja Beklager, mente den blåe. Skal gå ut å prøve med en gang! Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå