Gå til innhold

Ulelyd / hyling ved belastning av motor - MED VIDEO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja oki. Kan også være diff.

Og det kan være diff pga mellomaksling.

Om det er mellomaksling og du bytter diff, vil mellomakslingen sikkert ta knekken på ny diff også. Pinionlagere de i diffen het!?

Er ikke ekspert på dette altså, bare slenger ut noen tanker.

Høres ikke ut som utløserlager. Høres heller ikke ut som inngående Aksel eller svinghjulslager.

"Høres ikke ut" er ment til det du skriver og ikke lyden på videoen.

Kan jo og være andre lagre som forplantet lyden bakover. (Fra girkasse?) kan være jeg tar helt feil, men lurer gjerne på diff og gjerne pga mellomaksel. Ikke godt å si for min del.

Skrevet

Tja, det slår meg at det er diffen / noe i det området. Nå har jeg ikke alt for mye greie på hvordan akslene er bygd opp, men hva kan ryke i en mellomaksel? Slakk i lager eller noe slikt?

Sinnsykt kjipt å begynne å bytte deler når man ikke er 100% sikker på hva som skaper problemet.

Skrevet

Kast i mellomaksel er nok til å drepe lagrene i diffen. Men det kan også være det bare er lagre i diffen som har røket, uten at mellomaksel er synderen.

Skrevet

Kast i mellomaksel vil du kunne kjenne i bilen. Da vil hele bilen riste, og da spesielt ved pådrag. Ut fra videoen kunne dette minne om differensialproblemer. Lite olje/gammel olje/spinning av hjulene som har resultert i slakke i diffen. Differensialen "jobber i hvilemodus" frem til du trykker på gassen og ulydene vil naturlig øke ved belastning. Dette er ingen fasit :)

Skrevet

Slik er min når den er kald om mårningen av og til.. Den første kilometeren ved kjøring i 60-sone med rundkjøringer

Mistenker diff, da det kommer et lite klunk av og til ved skifte fra 1. Til rev. Eller at jeg kjører med pådrag. For så å slippe gassen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...