Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min 2007 118d var nylig på EU-kontroll og fikk "null hull". kanskje ikke så rart med bare 40'km.

Etter EU kontrollen har det imidlertid dukket opp en rar ristelyd. Lyden kommer kun innimellom, f.eks. når bilen settes i gir (automat), når man kjører over fartsdumper e.l. Det høres ut som om lyden kommer fra motor-rommet, omtrent rett under det lille oppbevaringsrommet på dashbordet. Ettersom lyden sjelden varer lenger enn noen sekunder er den vanskelig å lokalisere. Det kan nesten høres ut som verkstedet har glemt igjen noe verktøy som av og til vibrerer, eller som om et lokk sitter litt løst.

Noen som aner hva dette kan være?

PS: Brukte et Benz-verksted til EU kontrollen da det lå nærmere kontoret, så jeg har vel meg selv å takke.

Skrevet

Har du sjekket at plastikkdekselet over motoren(det store) er skyvd ordentlig inn i de festene i bakkant? Mitt var løst, så det skranglet mye. Hvis du åpner panseret og løfter litt på det så finner du fort ut om det er løst i bakkant.

Skrevet

Min teori hittil er at en Mercedes mekaniker har glemt igjen en skrutrekker bit under panseret, og at den nå ligger og rister bare for å irritere meg...

Skrevet

Fantastisk - 3 ukers irritasjon over knatring og risting er borte.

Det var helt korrekt at plastdekselet over motoren ikke satt ordentlig fast. Det tok ganske nøyaktig 30 sekunder å fikse. Tusen hjertelig!

Skrevet
Er ingen grunn for at det skal ha vært noe verktøy under panseret ditt!

Så feil skjer ikke i verkstedbransjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...