Gå til innhold

09 320d 71.000km, utvidet garanti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags tanker har dere angående utvidet garanti på min nyimporterte 09 E90 320d som har rullet 71.000? Den har fullt servicehefte og alt er på stell.

12mndr koster 4500

24mndr koster 8500

Har mulighet til å gjøre en del jobb selv og kjenner folk som kan gjøre det jeg ikke kan. For 8500 får man jo mye gjort... Det er og ikke alt denne garantien dekker og føler det kanskje blir litt "Elkjøp-forsikring" mtp lav km, samt at selskapet som tilbyr vil vel etterforske alt for å ikke betale verkstedregninger.

Hva tror dere? Grei sikkerhet?

Skrevet

Selskapet er AutoConcept.

Har allerede Gjensidige kasko pluss med motor/drivverk skade dekning og null egenandel;) Gode avtaler gjennom jobben. Så blir vel litt smør på flesk med garanti itillegg ja.

Skrevet

Googlet Autoconcept og dem får jo stort sett bare negativ omtale. Gir ikke et firma som mener vanos ikke er en mekanisk komponent i motoren 8500;) + dem dekker ikke følgeskader... Dvs ryker turboen og deler ødelegger ventiler/stempler o.l vil man da trolig først kjempe for å få dekket fiksing av turbo, for så å ikke få dekket resten av herligheten.

Og man må bruke verksted de har avtale med. Som å be bukken passe havresekken.... Flott!

Skrevet

Fra vg diskusjon dersom noen søker opp dette senere:

"Hei. Jeg har dårlige erfaringer med dette selskapet. Servopumpa på min BMW røk 1mnd etter at bilen ble kjøpt, men selskapet krevde at det måtte påvises at det skyldes en "mekanisk" skade og ikke slitasje (motoren var kun gått 95000km) for at de skulle dekke utgiftene, og dette måtte dokumenteres av verkstedet, noe som verkstedet ikke kunne gjøre med sikkerhet. All undersøkelse måtte eventuelt jeg selv betale. I tillegg følte jeg veldig dårlig oppfølging, de lovte flere ganger å ringe verkstedet, noe saksbehander ikke holdt. Nei, hold deg unna dette selskapet. Grandaddy"

Er jo bare tull.

Skrevet

Jeg har også undersøkt en del rundt Autoconcept garantiene og har kun funnet negativ omtale. Virker som de har en praksis der de nekter på alt mulig og ikke betaler ut en kr. Forøvrig har jeg meget gode erfaringer med Europlus garantien fra BMW Tyskland jeg har fått med på biler jeg har importert. Har brukt denne 2 ganger og begge ganger dekket de alt og jeg fikk penger inn på konto etter noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...