gkw89 Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 en jeg vet om har en bmw som heter det.. er det noen som har litt historie og fortelle om den? skal visst være en sjelden type NY info oppdatert.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 3-serien ble først introdusert i 1975, og 323i kom i 1977. Hvis det er 1984 323i LE er det vel en vanlig E21 323i med mer utstyr for å kvitte seg med de siste bilene når E30 kom (men hvis den er førstegangsreg. i 1984 er det nok en av de senest registrerte E21). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 skal se om jeg får tak i bilde jeg =) er nok ikke no e21 tror jeg kanskje no 2002 eller e9 eller no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Vi trenger bilder Det er riktig som leadfoot sier at det ikke fantes 323i før i 1977, og dersom det er snakk om 1984 må det være en E30. Siste E21 323i rullet av samlebåndet i 1982 (bare 315 og 316 bleprodusert i 1983) E21 323i finnes i flere "spesialutgaver", og det var slett ikke uvanlig at også importørene laget sine egne modeller; Jeg ser du holder til i Sweeeden og der kom importøren opp med en aldeles nydelig sak i 1979 Fra http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?p=9162 It's a 323i, first registered in Sweden in January '79. It's a special edition made for and sold by the former Swedish importer of BMW, Forenade Bil, for their 25th jubilee. I haven't got all the pieces together yet, but it seems that Forenade Bil sold 100 special edition E21's. This is no. 75. I first saw the car at the annual Knutstorp meeting in Sweden two years ago. It was for sale but I didn't have the money for it. Things have changed since, and since spring this year I was seriously searching for a "classic-summer-nice-weather-sunday" car to enjoy. I found (well, actually it was Anders) a Baur E21 in super condition, and had decided to buy it when I got home from Knutstorp - if off course the E21 I had seen two years ago wasn't there with a "for sale"-sign on it. Guess what... it was! I bought the car then and there. It's turmalin-green, it has BBS frontspoiler, BBS wheels, limited slip diff, sunroof, a rear spoiler and gold striping and gold centre wheels. The wheels were originally 13 inch, but has been changed to 15 inch during it's life. There was an 3 inch thick history file (bills, every "MOT"-certificate from new, etc.) with the car, and it is a former concours winner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet April 10, 2013 Forfatter Share Skrevet April 10, 2013 har ikke fått tak i bilde, men fikk vite at den mest sannsynlig var produsert/ombygd i sveits, og i kun 200 eksemplarer?! kan dette virke logisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Er nok mulig det; i Sveits var det et firma som hette Heidegger som drev på med BMW på 70- og 80-tallet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 Sånn da har jeg sjekket opp fakta =D her er byggetråden om bilen til han jeg vet om som har det http://www.02classic.no/forum/viewthrea ... rowstart=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå