Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla folkens!

Denne kan bli litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan :P

Turboen lager en spesiell "ule-lyd" til tider, noe som bare blir verre og verre med tiden.

Mistenker STERKT turbohavari snart, men vil ha bekreftelse fra flere før jeg er sikker.

Hvis jeg gir full gass og drar den forbi 4000rpm (driftsvarm, ofc) så lager den en konstant ule-lyd helt opp til dit jeg må gire om.

Hvis jeg ligger på lavt turtall i 2. eller 3. gir og gir full pinne opp til ca. 3000rpm, slipper gassen og holder inn clutchen kommer det også en ule-lyd når turtallet faller... Denne gangen mer som en plystreventil som du ofte finner på riskokere med bensinturbo.. o.O

Er dette sikre tegn på turbohavari? Har hørt at turbo på disse bilene er forbruksvare... :(

ANYWAYS, takker for alle kloke svar! Og hvis noen vet hvor man skaffer en bra turbo til grei pris, ROP UT! :)

Skrevet

Eventuelt... Er det noe vinner å bestille turbo fra ebay? Tenker på om disse er jalla og har dårlig kvalitet?

Siden de koster mellom 2 og 3 lapper kontra de som koster over 10 000 her i norge o.O

Det står heller ikke nøyaktig og spesifikt hvilken motor de hører til... -.-

Skrevet

På koed koster de 7,6K uten EU4 og 8,8K med EU4

Bare gå inn på chatteboksen på dagtid og spør hvilken du skal ha. Gi de understellsnummeret ditt. Det finner du enten på bilen din, eller ved å skrive inn registreringsnummeret ditt på mekonomen.no

Skrevet
På koed koster de 7,6K uten EU4 og 8,8K med EU4

Bare gå inn på chatteboksen på dagtid og spør hvilken du skal ha. Gi de understellsnummeret ditt. Det finner du enten på bilen din, eller ved å skrive inn registreringsnummeret ditt på mekonomen.no

Jodajoda, vet om disse.. Men hvis turbo'n du finner på ebay til 3k er akkurat like bra, så hadde jo det vært penger spart å bestille derifra?

Det jeg ikke vet er kvaliteten på en turbo fra ebay :(

Skrevet

Må jo ikke være turboen som er def..

Men lyden du nevner peker jo litt i den retningen.

Gidd å bruk 30 min på å feilsøke litt.

F eks kjenne om det er mye slark i turbo.

En lekkasje kan man ofte se spor av ettersom det lekker litt olje/oljedamp ut som det fester seg mye støv og møkk på, så sjekk alle overganger mellom turbo og motor.

Sjekk også hvor mye olje som eventuelt er i trykkrør.

Skrevet
Må jo ikke være turboen som er def..

Men lyden du nevner peker jo litt i den retningen.

Gidd å bruk 30 min på å feilsøke litt.

F eks kjenne om det er mye slark i turbo.

En lekkasje kan man ofte se spor av ettersom det lekker litt olje/oljedamp ut som det fester seg mye støv og møkk på, så sjekk alle overganger mellom turbo og motor.

Sjekk også hvor mye olje som eventuelt er i trykkrør.

Skal se over den etter helga før jeg bestemmer meg om turbo må bestilles eller ikke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...